3 Αυγούστου 2013

Το Καλοκαίρι Μας







Κλείσε λοιπόν για μια στιγμή τα μάτια σου. Φαντάσου εκείνην την γνωστή παραλία, με την παχιά άμμο και τα άφθονα κοχύλια. Βύθισε τα πόδια σου, άπλωσε το βλέμμα σου, αφουγκράσου το κύμα που σκάει γύρω με χαρά. Ηλιαχτίδες που βάφουν το τοπίο στις ερυθρές αποχρώσεις του απογεύματος, ξεχείλισμα ενός ζουμερού, παραγινωμένου πορτοκαλιού. Χυμοί που ρέουν, κοκτέιλ που σερβίρονται, πολύχρωμα καλαμάκια με ραβδώσεις.

Στην παραλία της φαντασίας σου έχει ήλιο, μα η ζέστη ποτέ δεν σ' ενοχλεί, ποτέ δεν σε τυφλώνει. Η θάλασσα είναι πάντα ζεστή και φιλόξενη. Το χρώμα της όμοιο με το βαθύ μπλε του ουρανού. Και ο κόσμος γύρω είναι υπέροχος, πάντα υπέροχος. Χαμογελαστά πρόσωπα, μάτια που αποπνέουν ζεστασιά, σώματα που πάλλονται ανέμελα στους ρυθμούς της μουσικής. Δε νιώθεις ξένος, δεν αισθάνεσαι άβολα ανάμεσα τους. Δες εδώ, αυτό είναι το σπίτι σου, αυτοί οι άνθρωποι είναι δικοί σου άνθρωποι.

Και είσαι πάντα νέος, κάθε λεπτό που περνάει γίνεσαι νεότερος. Δεν γνωρίζεις όρια, δεν ξέρεις τι θα πει περιορισμός. Αφήνεσαι με χαρά στο τραγούδι του κύματος, γίνεσαι ένα με τον αντίλαλο των κοχυλιών. Ρουφάς με το βλέμμα σου κάθε τι όμορφο, τρέφεσαι ηδονικά με οτιδήποτε πολύχρωμο, αντανακλάς τη λάμψη του ήλιου, σφυρίζεις το τραγούδι του ανέμου, όπως αυτό θωπεύει ανέμελα τα πανιά των φευγάτων καραβιών.








Ο χρόνος παύει να κυλάει. Ο κόσμος γύρω σου χορεύει, φλερτάρει, παίζει κι ερωτεύεται. Όπως ο ήλιος ερωτεύτηκε τη θάλασσα και σμίξανε ενωμένοι στη λάμψη του ορίζοντα. Όπως επιθυμείς να ερωτευτείς κι εσύ, πάλι απ'την αρχή ξανά. Να της ρίξεις ένα βλέμμα μόνο και να την παρασύρεις στον αέναο χορό της ζωής. Τρία βήματα μπροστά, δύο πίσω, οργανωμένα αρχικά, αυτοσχεδιασμός μετά, σαν ένα κομμάτι τζαζ. Φιλιά με γεύση θαλασσινής αλμύρας. Να σμίξετε στην άμμο μέσα, στα βράχια πέρα, στο κύμα που σκάει ορμητικά πάνω στον κόλπο που υγραίνεται.

Και όσο είστε Ένα, ο Χρόνος να στρίβει το βλέμμα του πέρα μακριά, θέλοντας να κρύψει τον εαυτό του, σα να τον κατέλαβε ντροπή.

Κάπως έτσι θα γίνετε ξανά παιδιά. Και η παραλία θα είναι το βασίλειο σας, γεμάτο από τα πυργάκια με την άμμο που θα χτίσετε, τις υπόγειες υγρές στοές και τις πολύχρωμες σημαίες σας.

Ποτέ δεν θα κυλάει ο χρόνος στην μαγική σου παραλία. Ποτέ δεν θα παγώνουν τα βλέμματα, ο αέρας ποτέ δεν θα ψυχραίνει. Τα κορίτσια θα ναι πάντα όμορφα, τα κοιτάγματα τους αληθινά και τα χείλια τους κόκκινα σαν δροσερό καρπούζι. Η μουσική θα αντηχεί πάντα ευχάριστη και η καρδιά σου θα χτυπά χαρούμενη. Σκυλιά θα τρέχουν εδώ κι εκεί - κάποια γάτα ίσως αράζει στη φιλόξενη σκιά ενός φοίνικα. Το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου θα πάλλεται στους ρυθμούς της μουσικής, οι λέξεις θα χοροπηδάνε πάνω-κάτω, σαν μεθυσμένες, σε μια πολύχρωμη, υπνωτιστική δίνη. Δεν θα υπάρχει αύριο, οι προγραμματισμοί της επόμενης μέρας ανήκουν πια στο χθες. Τέλος οι εργασίες, οι δουλειές, τα τρεχάματα, το άγχος, οι απογοητεύσεις, τα προβλήματα, οι απώλειες.

Για λίγο μόνο. Για λίγο μόνο έκλεισα τα μάτια μου και ήταν όλα εκεί, όπως ακριβώς τα περιέγραψα. Και χορεύαμε, γυμνά πόδια στην άμμο.

Για λίγο μόνο αφέθηκα στον ρυθμό της μουσικής... Στους ήχους του καλοκαιριού που υπήρξε ή που ίσως να υπάρξει. Γίνομαι άραγε κατανοητός...?




16 σχόλια:

  1. :)
    Tέλεια! Πιο τέλεια δε γίνεται!
    Μια μικρή όμως ένσταση: Oχι μπλε η θάλασσα αλλά τυρκουάζ!!
    Ετσι τη θέλω!
    Πάρε και ένα καρπουζάκι αφού σ'αρέσουν και σένα!
    http://the-red-thin-line.blogspot.gr/2012/06/verything-burns.html
    Καλό καλοκαίρι φονικό κουνέλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ουρά του καλοκαιριού μου έμεινε Λιακάδα, γύρισα μόλις και από διακοπές, ωστόσο δεν έχω παράπονο. Πέρασε (περνάει ακόμα) αρκετά καλά το φετινό καλοκαίρι για μένα... Ελπίζω και για σένα το ίδιο.

      Μου άνοιξε η όρεξη, θα χτυπήσω κανένα καρπουζάκι μου φαίνεται.

      Διαγραφή
  2. Υπέροχος....
    Με μάγεψες και ταξίδεψα μαζί σου!
    Κι εγώ που νόμιζα ότι το δυνατό σου σημείο είναι τα...ταξίδια! ναι τελικά τα ταξίδια είναι το δυαντό σου σημείο! Ακόμα κι αν είναι μέσα από τη φαντασία....

    Καλά να περνάς!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α ρε Άιρις, τι να πω. Πραγματικά σ'ευχαριστώ. Ναι, όπως φαίνεται μου αρέσει να ταξιδεύω και να μοιράζομαι τα ταξίδια μου... Στέλνω άπειρα φιλιά και καλημέρες/σπέρες!

      Διαγραφή
    2. Σε πρώτη φάση ας με λες Αριστέα!
      Το airis το χρησιμοποίησα αρχικά μες στην ανωνυμία του συστήματος γιατί έτσι υπέγραφα ποιήματα και πίνακες ( ερασιτεχνικά ε;)
      Αλλά τώρα πια δεν με αντιπροσωπεύει!Είμαι η Αριστέα και είμαι καλά!
      Εύχομαι κι εσύ να είσαι πάντα καλά! :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Α οκ. Βλέπω μία το Αριστέα στο blog σου, μία το Άιρις στην υπογραφή, δεν είχα καταλήξει ακόμα - καλά κάνεις και με κατατοπίζεις. :P

      Διαγραφή
  3. Υπέροχα κατανόητος, Kούνελε, για να σου απαντήσω στην ερώτηση.
    Όπου πας μας παίρνεις μαζί σου, απολαμβάνουμε μαζί τις στιγμές, και θέλει πολύ μαεστρία αυτό.

    -Και πού είσαι; Δηλώνω με περισσό ενθουσιασμό Κουνελίτσα (κατά το Ρουβίτσα :P ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :DDD Το να γίνεσαι κατανοητός είναι ένα πράγμα, και από μόνο του αρκεί. Να φτάνω όμως να έχω και κουνελίτσες.... χαχαχα, τώρα μάλιστα, επιτέλους εκπληρώνεται σταδιακά ο σκοπός μου πάνω στη γη! Γειά σου Λυσίππη, τέτοια λες και τεντώνω με χαρά τ' αυτιά μου!!

      Διαγραφή
    2. Ε, μα!! :))
      Αφού μόλις σε δω να ξεμυτίζεις απ' το λαγούμι σου και να εναποθέτεις το ταψί με την καροτόπιτά σου καταγής, τρέχω με την ταχύτητα αιλουροειδούς. Η συνήθεια που έγινε λατρεία (σε μανατζάρω κιόλας άμα θες, το 'χω!! Δες εδώ χάρη στα σλόγκαν!! χαχα).

      Διαγραφή
    3. Η αλήθεια είναι πως το κομμάτι του management ποτέ δεν ήταν από τα δυνατά μου σημεία - χρειάζομαι κάθε δυνατή βοήθεια, χε! (αν και αυτό το "η συνήθεια που έγινε λατρεία" κάτι μου θυμίζει :PP)

      Διαγραφή
    4. Μα μη βιάζεσαι να με υποτιμήσεις, αγαπητό μου κουνέλι, με το αποστομωτικό σου "κάτι μου θυμίζει". Ξεκίνησα με κάτι λάιτ και θα συνεχίσω με το να βγάζω άσους απ' τα μανίκια & κουνέλια μέσα απ' το καπέλο.

      -Ηχούν στα αφτιά μου τα χειροκροτήματα & οι ζητωκραυγές. Στις οθόνες βλέπω παράθυρα και υπέρτιτλα: "Το Κουνέλι που κατάφερε να δώσει γροθιά και να σημαδεύσει το μπλογκικό γίγνεσθαι".

      (είμαι εγγύηση αφού...)

      Διαγραφή
    5. Ωπ, αυτή η παρένθεση κρύβει πολύ ουσία μέσα της! Τελικά όντως μπορείς να προσφέρεις! Προσλαμβάνεσαι!!!! :D

      Διαγραφή
  4. Πόσο δίκιο έχεις Κούνελε!
    Η παραλία πράγματι είναι ένα υπέροχος τόπος όπου οι άνθρωποι γίνονται παιδιά και τα βλέμματα τους μαλακώνουν!
    Φιλούρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και το κείμενο μου θα έλεγα πως περιέχει μια νότα εξιδανίκευσης και ιδεαλισμού - περισσότερο φαντασιακή είναι η παραλία που περιγράφω, παρά πραγματική, ωστόσο, αν οι συνθήκες και η διάθεση το ευνοεί, ακόμα και η πιο ταπεινή παραλία μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι πως αράζεις κάπου στην Χαβάη και να γεννήσει αισθήματα σαν αυτά που περιέγραψα...

      Τα όμορφα μέρα γεννάνε όμορφες διαθέσεις, και αυτές με τη σειρά τους κάνουν - όπως λες - τα βλέμματα να μαλακώσουν, και μαζί μ'αυτά ωθούν το νου σε διάφορων ειδών πτήσεις...

      Α, και θενξ για τις φιλούρες!

      Διαγραφή
  5. Γειά σου φίλε κούνελε !

    Το σχόλιό μου είναι post-διακοπών, οπότε το όμορφο κείμενό σου το εκλαμβάνω ως tutorial για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης του τέλους του καλοκαιριού.

    Η εικόνα της παραλίας που περιγράφεις είναι νομίζω αυτή η μαγική εικόνα που έχει ο καθένας στη μνήμη του, και μπορεί ανά πάσα στιγμή να την αναπαράγει, απλά κλείνοντας τα μάτια του. Εγώ εξασκούμαι στο άθλημα κάθε πρωί στο μετρό, και ανοίγοντας τα μάτια βλέπω ξινισμένες και παραξενεμένες μούρες να με κοιτάνε. Μάλλον θα βλέπουν το ηλίθιο χαμόγελό μου και θα σκέφτονται: "Καλά, αυτός περνάει καλά στα ΜΜΜ? Μαζόχας είναι ?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχχα! It's always good to have you back στα κουνελολημέρια αγαπητέ Πίθηκε! Όντας συγκάτοικος στο άθλημα, έχεις την αμέριστη κατανόηση μου! (και λίγη μουσικούλα στο μετρό, να μην ακούς όλους τους εκνευριστικούς θορύβους, και γίνεται κάπως η δουλειά ;))

      Διαγραφή