4 Μαρτίου 2011

Άντε Lost ρε! ~ Ένα Συλλεκτικό Αφιέρωμα στους Paradise Lost

~




"Άντε Λοστ ρε" και άμα σας αρέσει. Γιατί δηλαδή ο τίτλος για ένα μουσικό αφιέρωμα θα έπρεπε σώνει και καλά να είναι σοβαρός? Ακόμα και αν το αφιέρωμα αυτό είναι για ένα συγκρότημα που μόνο χαρωπό και εύθυμο δεν θα το έλεγε κανείς. Αλλά για πείτε μου ρε παιδιά, σοβαρά τώρα. Πιθανοί τίτλοι όπως "The Shadowkings re-enter Hallowed Land...", ή "Souls Courageous Eternally Pity The Sadness...", ή "Remembrance of a Permanent Solution...", ή "Into the Ashes of a Tortured World", ε, πολύ προβλέψιμοι δεν είναι για ένα αφιέρωμα στους Paradise Lost?

Χέστο λοιπόν, άντε λοστ, άντε και σεις στους Λοστ, σε δυο περίπου εβδομάδες που μας έρχονται για άλλη μια φορά (ή πιο σωστά, για τρεις φορές) για live! Για ένα ακόμα απο εκείνα τα μοναδικά Live που μόνο οι μαυροντυμένες φιγούρες απο το Halifax της Αγγλίας ξέρουν να δίνουν...

Μία ώρα και ένα τέταρτο, με άλλα λόγια. Και όποιος γουστάρει. :P





Όπως εμείς ας πούμε... Οι fanboys, εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Και για εμάς τους φίλους τους οι Paradise Lost θα δώσουν τρία live διαφορετικά απο τα συνηθισμένα, μια που για πρώτη φορά θα ερμηνεύσουν τον δίσκο που τους εκτόξευσε στην κορυφή, το μοναδικό Draconian Times, απο την αρχή ως το τέλος του, με αφορμή την επανακυκλφορία του δίσκου.... Ε, για όσους αγαπήσαμε τη μουσική και τους στίχους αυτού του συγκροτήματος, για όσους περάσαμε τόσες και τόσες νύχτες κλεισμένοι σ' ένα δωμάτιο με τα ακουστικά στ' αυτί ή το volume χαμηλωμένο και τις σκέψεις φευγάτες... Για εμάς που αντλήσαμε παρηγοριά και δύναμη μαζί απο τους σκοτεινούς τους ύμνους, που σαν άλλοι πίνακες του Ρομαντισμού υπήρξαν συνάμα σκοτεινοί και εσωστρεφείς, μυστηριακοί και αποκαλυπτικοί... Για εμάς τους φίλους απ'τα παλιά προορίζονται τα live αυτά, στις 18, 19 και 20 του μήνα.





Οι Lost είναι μια παλιά αγάπη. Και ως τέτοια διατηρούν πάντα μια ξεχωριστή θέση μέσα μου. Πέραν όμως του αυτονόητου, του γεγονότος δηλαδή οτι κόλλησα απο παλιά με τη μουσική και τα ηχοχρώματα που μπόρεσαν να μου μεταδώσουν, εκτιμώ βαθύτατα το συγκρότημα αυτό και για έναν ακόμα λόγο. Υπάρχουν μουσικοί που σε πωρώνουν, σε ταξιδεύουν, σε συγκινούν, ή σε ψυχαγωγούν με τη μουσική τους. Και υπάρχουν και μουσικοί που σου ανοίγουν ορίζοντες. Σαν ένα παράθυρο στον κόσμο όλο, εκεί που όρια δεν υπάρχουν.

Οι Paradise Lost ανήκουν (και) στη δεύτερη κατηγορία για μένα. Και γι'αυτό κατέχουν τόσο σημαντική θέση μέσα μου.





Ονόμασα "συλλεκτικό" το αφιέρωμα αυτό για δυο λόγους. Πρώτα απ' όλα, απο τη στιγμή που το γράφω εγώ, δε θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο (το κουνελοψώνιο έχει φτάσει σε επικίνδυνα, δυσθεώρητα ύψη). Δεύτερον, συνοδεύω το αφιέρωμα με διάφορες παλιές συνεντεύξεις των μελών του συγκροτήματος, κυρίως του περιοδικού Metal Hammer, συν κάποιες ανταποκρίσεις του περιοδικού απο παλιά live... Για να θυμόμαστε οι λίγο παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι που λένε, πως ήταν τα πράγματα τότε, στις πρώτες μέρες και κατά την χρυσή περίοδο του γκρουπ.

Εμπρός λοιπόν! Πάμε κατευθείαν στην αρχή! Φοράμε τα ξεβαμμένα, βρώμικα στενά τζιν μας, τα εφηβικά μπουφάν με τις κονκάρδες και τα logo συγκροτημάτων, αφήνουμε τον χρόνο να κυλήσει προς τα πίσω, και μεταφερόμαστε κάπου εκεί στα τέλη της επικής δεκαετίας του '80....


Back to the T(h)rash


Μεταφορικά, αλλά όχι μόνο. Πολλά απο τα κλασικά συγκροτήματα του thrash metal των '80ς υπήρξαν σταθερά ακούσματα των βασικών δημιουργών των Paradise Lost, τότε, στην εφηβεία τους. "Γνώρισα τον Greg σε μια τουαλέτα ενός κλαμπ και του πιασα την κουβέντα, καθώς είχε το όνομα "Kreator" γραμμένο στο πίσω μέρος του τζάκετ του, και δεν ήξερα κανέναν άλλον που να του άρεσαν.... Μετά απ'αυτό ο Greg και γω γίναμε φιλαράκια και αρχίσαμε να συχνάζουμε μαζί"... τάδε έφη Nick Holmes, τραγουδιστής και στιχουργός των Paradise Lost για το έτερο βασικό μέλος, Greg Mackintosh, κιθαρίστα και συνθέτη του γκρουπ.





Kreator, Sodom, Hellhammer, Morbid Angel, Venom, απο τη μία, Sabbath, Candlemass, Trouble απο την άλλη, και με κερασάκι στην τούρτα τους πατέρες Celtic Frost. Αυτά υπήρξαν μερικά απο τα βασικά σημεία αναφοράς των νεαρών εκείνων που αποφάσισαν να δημιουργήσουν τότε τη δική τους metal μπάντα, μια μπάντα που θα συνδύαζε τα extreme metal στοιχεία με τις βαριές doom ατμόσφαιρες... Μια μπάντα βαριά σαν κρύες σταγόνες βροχής σ' ένα γκριζόχρωμο χειμωνιάτικο τοπίο.

Αν ο Holmes δεν είχε δημιουργήσει τους Lost μπορεί να έκανε καριέρα επαγγελματία στο να βαράει μύγες, να γκρινιάζει και να χασμουριέται, ευτυχώς όμως μετουσίωσε το δημιουργικό του ταλέντο σε κάτι πραγματικά πολύ σπουδαίο και γι'αυτό είμαστε ευγνώμονες.

Κάπως έτσι λοιπόν γεννήθηκαν οι Paradise Lost, το συγκρότημα που εμπνεύστηκε το όνομα του απο το κλασικό έργο του βρετανού ποιητή John Milton, ένα απο τα θεμέλια της γοτθικής λογοτεχνίας..... Κατά ανάλογο τρόπο θεμέλιο για την γοτθική μουσική θα γίνονταν και οι Paradise Lost, τα χρόνια που θα ακολουθούσαν.





O πρώτος δίσκος των Lost, τιτλοφορούμενος "Lost Paradise", κυκλοφόρησε τον πρώτο μήνα του πρώτου έτους της νέας δεκαετίας του '90. Βαρύς, ακραίος, ζοφερός, σκατόψυχος και πένθιμος. Ωραίος τρόπος να μπει η δεκαετία.

Ο δίσκος σημείωσε αίσθηση γενικά στους death/doom metal κύκλους λόγω της ζοφερής του ατμόσφαιρας και των "σε-πλακώνω-στον-τοίχο" στίχων του (ή αλλιών, των στοίχων του - παγωμένο αστείο για να εναρμονιστούμε με το παγερό κλίμα του δίσκου). Πέραν των ιδιαίτερα θετικών κριτικών που απέσπασε απο τον τύπο της εποχής, παραμένει ένα cult album για τους φίλους του συγκροτήματος, απο το οποίο ξέρουμε πως πολύ δύσκολα θα ακούσουμε ξανά κάποιο κομμάτι στα live του...

Γι' αυτό όμως υπάρχει το youtube! Για πάμε λοιπόν να θυμηθούμε και να πάρουμε την αρχική μας δόση σε Σκότος, Έρεβος και ατελείωτη Μουντρουχίλα. Και ό,τι πρέπει για να βάλετε στην γκόμενα σας που ανακάλυψε τους Lost απο το Host, σιγοψιθυρίζοντας της "μωρό μου, θες να σου βάλω να ακούσεις ένα ακόμα τραγουδάκι των παιδιών που έγραψαν το Mouth?". "Αχ ναι καλέ μου, βάλε μου, βάλτο δυνατά".





Ο Greg και ο Nick ήταν απο τότε ανήσυχα παιδιά. Ήδη μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου τους κάτι δεν τους πήγαινε καλά. Ο Nick είχε δηλώσει πως προτιμούσε τον ήχο του δεύτερου demo τους, σε σχέση με εκείνον του "Lost Paradise", μια δήλωση που δικαιώνει όλους τους αγνούς pure-ίστες που αποζητούν στα πρώιμα demos των συγκροτημάτων την παλιά, χρυσή εκείνη εποχή, όταν ήταν όλα αγνά και όμορφα, τότε που ζούσαμε μαζί με τους θεούς και μαζεύαμε τα φαγητά απ'τα δέντρα, προτού το συγκρότημα πάρει την κατιούσα.

Και αν σκεφτούμε πόσες φορές έμελε οι Paradise Lost να αναθεωρήσουν τη μουσική τους πορεία, εγκαταλείποντας στεγανά και ιδιώματα, θα μπορούσαμε να πούμε πως ήδη απο το ντεμπούτο άλμπουμ τους έχουν πάρει την κατιούσα! Όπως όμως είχε πει ο Νίτσε: "συνέχισε να σκάβεις, μια που κάτω βρίσκεται η πηγή! Και άσε τους επίβουλους να νομίζουν πως κάτω βρίσκεται πάντα η κόλαση... ".


Eternally Shattered.....


To σωτήριο έτος είναι 1991. Μόλις ο δείκτης χτυπήσει μία, τα πράγματα δε μπορούν να είναι ποτέ όπως παλιά. Γιατί μπορεί τα πολλά μηδενικά των 00.00 να δείχνουν την έλευση της Νύχτας, η Μία είναι όμως η καρδιά της. Με άλλα λόγια, το πρώτο έτος της νέας δεκαετίας, το 1991. Όταν οι Paradise Lost κυκλοφόρησαν το "Gothic".... Και τίποτα δε θα έμενε ίδιο μετά απο τον δίσκο αυτό.





Τον καιρό εκείνο τα σκυθρωπά (φαινομενικά τουλάχιστον) παιδιά άκουγαν πολύ gothic rock, πλάι στα κλασικά και θρασομέταλ album τους. Ανακάλυπταν πόσο πλούσια σε σκοτάδι υπήρξε μουσικά η δεκαετία του '80, μια δεκαετία που ανέδειξε θρύλους όπως οι Sisters of Mercy και οι Fields of the Nephilim. Οι περιορισμοί που είχαν όσο αφορά τα μηχανήματα και την παραγωγή επέδρασε επίσης θετικά πάνω τους, μια που τους ώθησε να στραφούν σε διάφορους μουσικούς πειραματισμούς, έτσι ώστε να παράγουν ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα με το οποίο να είναι πραγματικά ικανοποιημένοι και οι ίδιοι, σε αντίθεση με την παραγωγή του πρώτου τους δίσκου...

Ο τίτλος που έδωσαν στον δίσκο ήταν απλός, μονολεκτικός. Βαρύς και ουσιώδης. GOTHIC. Τα λέει όλα. Γεφύρωσε δυο κόσμους, χάραξε πορεία, γέννησε νέα μουσικά μονοπάτια, υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος ενός κινήματος ολόκληρου για την metal μουσική. Με τον δίσκο αυτό γεννήθηκε το gothic metal, μια υποκατηγορία της metal μουσικής κατά κύριο λόγο, και όχι του gothic καθεαυτού, κάτι που πολλής κόσμος ακόμα και σήμερα αδυνατεί να καταλάβει.

Το ομότιτλο τραγούδι που ανοίγει τον δίσκο τα λέει όλα. Ατμόσφαιρα απο εκείνες που σε μεταφέρουν σε κάποιον απο τους μεσαιωνικούς καθεδρικούς ναούς, ή σε ένα στοιχειωμένο Οίκο ίσως, σαν εκείνους που περιέγραφε ο Πόε στα έργα του. Τα γρυλίσματα του Nick Holmes, ακραία μεν αλλά καθαρότερα και πιο ουσιαστικά σε σχέση με το πρώτο άλμπουμ παρέχουν ατελείωτες στιγμές τρόμου και απόλαυσης μαζί. Οι lead κιθάρες του Greg Mackintosh δίνουν μια πραγματικά εφιαλτική ατμόσφαιρα, ενώ η ρυθμική, κοφτή κιθάρα του Aaron Aedy (σήμα κατατεθέν των μεταλλικών Lost) παρέχει την απαραίτητη επιθετική και πιασάρικη συνάμα διάσταση στον δίσκο... Αν προσθέσετε σε αυτά την ουσιώδη παρουσία των πλήκτρων, έχουμε να κάνουμε με έναν μοναδικό και πρωτοποριακό δίσκο, όμοιος του οποίου δεν είχε ακουστεί ως τότε...





Ακολουθεί η πρώτη απο τις "συλλεκτικές" συνεντεύξεις των Lost που παρουσιάζω, παρμένη απο το Metal Hammer. Όσοι ενδιαφέρεστε να την διαβάσετε, κλικ και μετά μεγενθύνετε με zoom την φωτό για να διαβάσετε το κείμενο.... Θέλω να σταθώ σε ένα σημείο που τονίζει ο Greg και γενικά υπήρξε χαρακτηριστικό των μουσικών πειραματισμών των Paradise Lost. Προσθέτουν ένα μουσικό στοιχείο, πχ τα πλήκτρα, ή τα γυναικεία φωνητικά, εκεί που θεωρούν οτι ταιριάζουν με αυτό που θέλουν να μεταδώσουν. Δεν το μετατρέπουν σε αυτοσκοπό. Στο επόμενο ας πούμε άλμπουμ τους θεώρησαν πως δεν ταίριαζαν τα στοιχεία αυτά, γι'αυτό και δεν τα συμπεριέλαβαν. Κάθε φορά φτιάχνουν μουσική με βάση τα δικά τους δημιουργικά κριτήρια και όχι έχοντας ως κριτήριο τυχών μόδες, τάσεις, την επιθυμία των οπαδών κλπ. Δρουν ως γνήσιοι δημιουργοί, γι'αυτό και επηρέασαν τόσο πολλή κόσμο.





Με το Gothic album γεννήθηκε λοιπόν το gothic metal, κάτι που οι ίδιοι οι δημιουργοί του δεν το είχαν συνειδητοποιήσει την εποχή εκείνη... Τρία πράγματα μόνο θέλω να τονίσω, προτού πάω παρακάτω.

1) Το gothic metal σαν είδος έμελε να δώσει πολλές σαβούρες στην πορεία, γι'αυτό όμως ουδέποτε έφταιξαν οι Lost. Υπήρξαν και τρανοί όμως εκπρόσωποι, όπως οι Theatre of Tragedy, οι Type O Negative, οι Tiamat, και πολλά άλλα λιγότερο γνωστά συγκροτήματα, που λόγω των ποικίλων μουσικών επιρροών του καθενός εντάχτηκαν όλοι στην ευρύτερη κατηγορία του "ατμοσφαιρικού metal" ήχου.

2) Περισσότερο πρωτοπόρο ακόμα και απο το Gothic των Paradise Lost υπήρξε το ανεπανάλητο "Into the Pandemonium" album των Celtic Frost, λίγα χρόνια πριν την κυκλοφορία του Gothic μαλιστα... Ωστόσο σαν άλμπουμ ανήκε περισσότερο στον "δύσκολο" avant garde χώρο, γι'αυτό και περισσότερο παρεξένεψε τους μεταλλάδες της εποχής, παρά τους ώθησε να βγουν και να κάνουν κάτι παρόμοιο.

3) Με εκνευρίζει αφάνταστα όταν ακούω νεαρόκοσμο να λέει "ακούω gothic μουσική" και με αυτό να εννοεί υβριδικά gothic metal στην ουσία συγκροτήματα, με άφθονο gothic image, γυναικεία και αντρικά φωνητικά, metal κιθάρες, πλήκτρα, ατμόσφαιρες και τέτοια. Παιδιά, η gothic μουσική, πόσο μάλλον το ευρύτερο goth κίνημα, δεν είναι αυτό, ή έστω, δεν είναι μόνο αυτό. Για περισσότερα έχω ολόκληρο αφιέρωμα εδώ στο κουνελοblog, δε χρειάζεται να προσθέσω κάτι άλλο τώρα. :P

Και ας κλείσω αυτή την ενότητα με άλλο ένα βίντεο, απο τα κορυφαία που βρήκα, της εποχής του Gothic, συνοδευόμενο απο άλλη μια συνέντευξη (γειά σου Νικ χίππη!)





Mortals Watch The Day


Αν με το Gothic οι Lost έκαναν πολλά βήματα μπροστά, με το επόμενο άλμπουμ τους θα πήγαιναν κάποια βήματα πίσω. Και με αυτό δεν εννοώ πίσω απο άποψη ποιότητας, αλλά απο άποψη επιρροών. Πίσω στις ρίζες. Ο τρίτος δίσκος των Paradise Lost έμελε να είναι πιο straight heavy metal απο ποτέ, και μαζί μ'αυτόν ο φόρος τιμής σε κλασικά συγκροτήματα όπως οι Sabbath, οι Trouble ή οι Priest.

Ήταν και μια δήλωση απο την πλευρά τους. "Εμείς δεν ανήκουμε μαζί με τα υπόλοιπα death metal συγκροτήματα, είμαστε πάνω απ' όλα μια μέταλ μπάντα, πάνω απ' όλα ο εαυτός μας, μη μας κατηγοριοποιείτε λοιπόν". Και ήδη απο τότε είχαν αρχίσει οι κατηγορίες για ξεπούλημα... Μέχρι και ένα περιστατικό με ορκισμένους death metallers της εποχής είχε γίνει, όπου είχαν επιτεθεί στο λεωφορείο των Lost επειδή οι ίδιοι δεν ήταν... "γνήσιοι σατανιστές"! Ήταν και η εποχή που ξεπρόβαλε απο τα άδυτα του underground το κίνημα του black metal τότε, δύσκολοι καιροί για αποτάκτες... (αν και οι Lost ποτέ δεν ανήκαν εκεί ουσιαστικά, ούτε στο image, ούτε στιχουργικά, κάτι που καθιστά ακόμα πιο γελοίο και άκυρο το περιστατικό).





Το τρίτο άλμπουμ τους ονομάστηκε "Shades of God" και κυκλοφόρησε το 1992 με νέα, μεγαλύτερη εταιρεία (τη Music for Nations) και έναν πραγματικά σημαντικό παραγωγό, τον Simon Efemey, ο οποίος έμελε να συνεισφέρει καθοριστικά σ' εκείνον τον χαρακτηριστικό κλασικό ήχο στα επόμενα τους άλμπουμ. Με το Shades of God οι Lost ένιωθαν για πρώτη φορά οτι παίζουν μπάλα, και μάλιστα σε δικό τους γήπεδο. Για πρώτη φορά ο ήχος έβγαινε όπως ήθελαν οι ίδιοι να τον ακούσουν και γι'αυτό αισθάνθηκαν πως δεν υπήρχε ανάγκη αυτή τη φορά να εμπλουτίσουν το τελικό αποτέλεσμα με τα γοτθικά στοιχεία του προκατόχου του... Το Shades of God είναι ένα καθαρόαιμο σκυλί, εχμ, metal album θέλω να πω, αγνό σαν γάλα Βλάχας, απο κείνα που μεγαλώνουν γερούς headbangers.





Τα φωνητικά του Nick σα να καθάριζαν όλο και περισσότερο, ενώ οι κιθάρες είχαν αναμφισβήτητα τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον δίσκο. Οι κλασικές και doom επιρροές κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Είναι παράξενο οτι το τραγούδι-διαμάντι του άλμπουμ, το As I Die, δεν υπήρχε στην LP έκδοση του δίσκου παρά μόνο σ'εκείνη του cd... Τέλος, δε γίνεται να μη σχολιάσω την ανεπανάληπτη συνεισφορά του Dave McKean στο εξώφυλλο, γνωστού στους φίλους των κόμικς απο τη συνεισφορά του στο artwork της κορυφαίας σειράς κόμικς των '90ς, του μεγαλειώδους Sandman...





Πάμε στην καθιερωμένη συνέντευξη του συγκροτήματος στο Hammer της εποχής. (ευτυχώς για όλους μας το περιοδικό έμελε να βελτιώσει το γραφιστικό του κομμάτι τα επόμενα χρόνια, τι απαράδεκτο μπλε φόντο είναι αυτό :P)





Ήταν η χρυσή εποχή της "αγίας βρετανικής τριάδας" του doom/death/ατμοσφαιρικού ήχου, των Paradise Lost, των My Dying Bride και των Anathema. Και στα live τους η δημοτικότητα των Lost όλο και μεγάλωνε, τέτοια εποχή περίπου επισκέφτηκαν και για πρώτη φορά τη χώρα μας! Ακολουθεί η ανταπόκριση του Hammer απο το πρώτο εκείνο live.....








Forged in the Fire of Ember....


H δεκαετία του '90 ξετυλίγεται και ξεδιπλώνει ένα ένα τα χαρτιά της, αφήνοντας μας έκθαμβους με το πόσο ευφάνταστη και δημιουργική υπήρξε σαν εποχή..... Και η παρέα απο την Αγγλία μετατρέπεται σταδιακά σε metal stars. Tο Gothic είχε ανοίξει μεν δρόμους, παρέμενε ωστόσο ένας δίσκος που απευθυνόταν σε μικρότερο, πιο ψαγμένο και εκλεκτικό κοινό. Το Shades of God έκανε ένα βήμα μπροστά όσο αφορά το μουσικό εύρος, όντας λιγότερο "underground" απο τον προκάτοχο του, έκανε και δυο βήματα πίσω όμως όντας λιγότερο πρωτοπόρο απο το Gothic...





Το "Icon" album του 1993 έμελε να γίνει η χρυσή τομή ανάμεσα στους δύο αυτούς δίσκους... Και απο πολλές απόψεις, ο σημαντικότερος δίσκος των Paradise Lost, το άλμπουμ εκείνο για το οποίο σταματάς και λες "Ωπ! εδώ είμαστε. Φτάσαμε!". Ευτυχώς βέβαια οι ίδιοι οι Lost ποτέ δεν ένιωσαν οτι "έφτασαν", οτι "κατέληξαν" κάπου, θα ήταν μεγάλο κρίμα κάτι τέτοιο μια που κάθε κατάληξη σε έναν ήχο και ένα στυλ συνδέεται και με μια στασιμότητα. Δεν θεωρώ κακό να έχει ένα συγκρότημα τον ήχο του και το στυλ του, κάθε άλλο.... απλά ξέρω πως αν οι Lost έμεναν εκεί, τότε, με το Icon, δεν θα είχαν τη θέση αυτή που έχουν μέσα μου. Θα ήταν ένα μεγάλο metal συγκρότημα μεν, αλλά ποτέ δεν θα με κέρδιζαν τόσο.





Θα μπορούσαν πραγματικά να είχαν σταματήσει εκεί βλέπετε. Να είχαν κατασταλλάξει στο στυλ του Icon. Ο ήχος ήταν metal και ατμοσφαιρικός ταυτόχρονα, οι doom ατμόσφαιρες συνυπήρχαν με τα γρήγορα ξεσπάσματα, τα φωνητικά του Nick είχαν ξεφύγει οριστικά πια απο τα death γρυλίσματα, κρατώντας μόνο ένα "γρέτζο", τα γυναικεία φωνητικά και τα πλήκτρα έκαναν θριαμβευτική επιστροφή σε gothic ύμνους όπως τα "Christendom" και "Deus Misereatur"... Oι συνθέσεις έχουν φτάσει σε ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο, οι στίχοι με περισσότερο βάθος απο ποτέ, ενώ το artwork έδενε τέλεια με το σύνολο. Οι Lost έβγαιναν σε μεγάλες headline περιοδείες πια και ο κόσμος είχε αρχίσει να μιλάει για το νέο μεγαλύτερο βρετανικό metal συγκρότημα...





Τα μεγάλα συγκροτήματα εξάλλου φαίνονται και απο την ικανότητα τους να γράφουν εξαιρετικά b-sides, κάτι που ήδη απο την εποχή εκείνη οι Lost μας έδειξαν οτι μπορούν να κάνουν, μέσω των καταπληκτικών ep τους. Τραγούδια όπως το "Sweetness",απο το "Seals the Sence" ep του 1994, ανήκουν στα καλύτερα που έχουν γράψει ποτέ. Θα ακολουθούσαν πολλά άλλα b-sides τα επόμενα χρόνια που άνετα δημιουργούν playlist κανονικό για συναυλία, τόσο καλά είναι.

Ακολουθεί άλλη μια συνέντευξη στο Hammer του Aaron Aedy, όπου για άλλη μια φορά διακρίνουμε την αέναη αυτή διάθεση να ξεφύγουν απο στεγανά και ταμπέλες. Θα λεγε κανείς όμως πως με το Icon, τον δίσκο-επιτομή αυτού που έχουν υπάρξει, οι Paradise Lost βρήκαν μια όαση στην έρημο της μουσικής περιπλάνησης, ένα σημείο να αράξουν για κάποιο χρονικό διάστημα, έναν κρυφό χαμένο Παράδεισο....








Shadowkings in a Hallowed Land


Ήταν τόσο ωραία εκεί που είχαν φτάσει πια οι Lost, που πραγματικά δεν υπήρχε λόγος να φύγουν. Όχι ακόμα. Ο διάδοχος του Icon θα βάδιζε στα δικά του βήματα, μόνο που τώρα το βάδισμα θα ήταν πιο σταθερό, θα ξεχείλιζε αυτοπεποίθηση.... Και αν το Icon υπήρξε το ορόσημο, το Draconian Times του 1995 θα γινόταν ο κλασικότερος τους δίσκος, ο πιο δημοφιλής, ο πιο πετυχημένος.





Τρίτο κατά σειρά άλμπουμ με τον Simon Efemey στην παραγωγή, με νέο ντράμμερ στη σύνθεση και με συνθέσεις που ξεχειλίζουν ωριμότητα. Ο δίσκος αυτός αποδείκνυε πως δεν είναι ανάγκη πάντα ένα συγκρότημα να διαφοροποιείται.... σημαντικότερο είναι η ποιότητα των συνθέσεων να αγγίζει όλο και υψηλότερα επίπεδα... Και με το Draconian Times η ποιότητα των συνθέσεων άγγιξε το τέλειο.

Τα περισσότερο doom και σκατόψυχα στοιχεία του Icon έχουν εγκαταληφθεί σε έναν βαθμό, κάτι που στεναχώρησε ορισμένους (πάντα κάποιοι θα στεναχωριούνται τελικά με μια νέα κυκλοφορία των Lost), ο δίσκος όμως είναι διάχυτος απο μια γλυκιά μελαγχολία και μια αποκαλυπτική εσωστρέφεια, ενώ εδώ κι εκεί συναντούμε αχτίδες φωτός, πλούσιες πινελιές και αποχρώσεις χρώματος (βαθυκόκκινο, πορφυρό και μωβ) πάνω στο γκρίζο. Το gothic στοιχείο ποτέ άλλοτε δεν είχε συνταιριάξει τόσο όμορφα με το metal. Το πανέμορφο artwork του δίσκου αποκαλύπτει την ομορφιά αυτή με τον καλύτερο τρόπο. Σχεδόν punk ξεσπάσματα όπως εκείνα του "Once Solemn" κάνουν την (ευχάριστη) έκπληξη, εναρμονίζονται τέλεια με το σύνολο όμως και φανερώνουν για άλλη μια φορά στους μυημένους ποιά η σύνδεση του gothic με το punk.... Κάτι που ο Greg Mackintosh γνώριζε πολύ καλά. ;)





Οι στίχοι του Nick, λυρικοί, ποιητικοί και εσωστρεφείς, αφήνουν πάντα ένα περιθώριο υποκειμενικής ερμηνείας στον ακροατή, σαν πίνακας μοντέρνας τέχνης είναι ανοιχτοί σε ερμηνείες και δίνουν τη δυνατότητα στον ακροατή να τους κάνει δικούς του, να τους ενσωματώσει στα δικά του βιώματα και σκέψεις.




Με τον δίσκο αυτό οι Lost στρογγυλοκάθισαν στον νεόφυτο θρόνο τους, ως οι ηγέτες του gothic metal. Ήταν τότε που ο παγκόσμιος Τύπος τους αποθέωνε διαρκώς, τότε που είχαν αρχίσει να κερδίζουν οπαδούς και έξω απο τα metal πλαίσια, τότε που ο κόσμος μιλούσε για τους "Metallica της Ευρώπης". Ναι, τόσο ψηλά είχαν φτάσει οι Paradise Lost.

Αυτόν τον δίσκο θα απολαύσουμε στην πληρότητα του σε λίγες μέρες.... Και επιτέλους θα ακούσουμε live τραγούδια όπως το "I See Your Face", το "Yearn for Change", το "Jaded" και το "Elusive Cure" πλάι στους κλασικούς ύμνους του δίσκου... Στο μεταξύ πάρτε την συνέντευξη της εποχής, καθώς και μια δεύτερη bonus πλάι στην ανταπόκριση απο το τότε live τους στα μέρη μας. Ομολογώ δεν θα έλεγα καθόλου όχι σε άλλη μια εκτέλεση του "Walk Away" στο επερχόμενο live, όπως έκαναν τότε κατά την δρακόντεια περιοδεία τους, αν και χλωμό το κόβω... Δε βαριέσαι.








Είχαν έρθει και στο Rock of Gods festival οι Lost τότε, το '96, που ήταν ο προάγγελος του rockwave festival στην ουσία. Και δεν είχαν συμμετάσχει στην πρώτη, metal μέρα αλλά στην δεύτερη, μαζί με συγκροτήματα όπως οι Bad Religion και οι Violent Femmes... Ενδιαφέρουσα συνύπαρξη αν μη τι άλλο... (πολύ θα γούσταρα να έβλεπα κι άλλες τέτοιες προσμίξεις στα ελληνικά μουσικά φεστιβάλ, αντί να τα κατανέμουν όλα σε "μέρες" ανάλογα με το υποτιθέμενο "κοινό", στο εξωτερικό είναι πολύ πιο χύμα τα πράγματα αλλά τι να κάνουμε).








Souls Courageous


Κάπου εδώ ερχόμαστε σε ένα πολύ σημαντικό στάδιο της πορείας των Lost. Όταν έχεις γίνει μια μεγάλη και πετυχημένη πλέον μπάντα, τι επιλογές έχεις για τη συνέχεια? Μπορείς να συνεχίσεις στον δρόμο που έκτισες... ή μπορείς να πάρεις ένα άλλο μονοπάτι, προς άγνωστη κατεύθυνση, ακολουθώντας μονάχα το μουσικό σου ένστικτο. Και για το δεύτερο σίγουρα χρειάζεται θάρρος.

Κάπου εκεί μετά το 1995 λοιπόν το gothic metal σαν υποκατηγορία της metal μουσικής είχε πάρει πολύ τα πάνω του και είχε εκτινάξει την δημοτικότητα του στην Ευρώπη. Τα επόμενα χρόνια θα ξεπετάγονταν δεκάδες, εκατοντάδες συγκροτήματα που θα είχαν ως βασικό τους χαρακτηριστικό αυτή τη μίξη του metal και ενίοτε των brutal φωνητικών με ατμόσφαιρες, πλήκτρα, συχνά και με μια τραγουδίστρια στο team.

Η παρέα των Holmes και Mackintosh όμως δεν θα ακολουθούσαν τα επόμενα χρόνια τον δρόμο που οι ίδιοι χάραξαν. Προτίμησαν αντίθετα να στραφούν σε διάφορα άλλα, πέραν του metal, ακούσματα τους, και αντλώντας επιρροές απο κεί να δημιουργήσουν τον δίσκο που, προσωπικά, θεωρώ ως το απόλυτο αριστούργημα τους, την κωρωνίδα της δημιουργικής τους ικανότητας και έναν απο τους κορυφαίους crossover δίσκους που έχουν γίνει ποτέ.





Ο λόγος φυσικά για το ανεπανάληπτο "One Second", δίσκος που ανήκει στη λίστα με τα αγαπημένα μου άλμπουμ όλων των εποχών, ανεξαρτήτως μουσικής και στυλ, και φυσικά είναι και το αγαπημένο μου άλμπουμ των Paradise Lost.

Ίσως παίζει ρόλο το οτι υπήρξε και ο πρώτος δίσκος τους που αγόρασα, όταν ήμουν 18, ίσως γιατί δεν είχα ακούσει ξανά ως τότε κάποιο άλμπουμ που να είναι τόσο δύσκολο να το τοποθετήσεις σε ένα μουσικό στυλ, που να σε μπερδεύει τόσο πολύ, σα να έχεις βυθιστεί σε μια θάλασσα με νότες και ήχους που μπλέκονται ο ένας με τον άλλον, χωρίς να καταλήγουν κάπου συγκεκριμένα, μόνο χορεύουν αδιάκοπα στον δικό τους ρυθμό, και σε παρασέρνουν και σένα μαζί τους.





Μέχρι τότε μιλούσαμε για κάθε δίσκο των Paradise Lost που διέφερε απο τον προκάτοχο του. Το One Second, που κυκλοφόρησε το 1997, δε διέφερε απλά απο τους προκατόχους του, αλλά ακόμα και μέσα στον ίδιο τον δίσκο σχεδόν κανένα τραγούδι δε μοιάζει με το άλλο - ωστόσο όλα δένουν καταπληκτικά, δημιουργώντας μια μοναδική, σκοτεινή ατμόσφαιρα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με τον πιο gothic oriented δίσκο των Lost, περισσότερο κοντά στους Sisters και στα κλασικά goth μεγαθήρια απο οποιονδήποτε άλλο δίσκο τους, που ωστόσο δεν μιμείται ούτε στρέφεται μια δεκαετία πίσω. Κάθε άλλο, πρόκειται για ένα άλμπουμ μπροστά απο τον καιρό του, στο οποίο το γκρουπ αναμειγνύει επιδέξια το rock με τα electro στοιχεία και το gothic με το metal. Οι δομές των τραγουδιών είναι αρκετά παράξενες (με εξαίρεση τα 2-3 γνωστότερα χιτάκια του άλμπουμ), απουσιάζει σε σημεία η κλασική ανάπτυξη που έδιναν ως τότε στα κομμάτια τους, και γενικά το άλμπουμ βρίθει απο πρωτοτυπία και ενδιαφέροντες πειραματισμούς.





Και τραγουδάρες, ναι. Γιατί αυτές είναι το α και το ω ενός καλού δίσκου, σε τελική ανάλυση. Κρίμα που πολλά απο τα διαμάντια αυτού του άλμπουμ δεν τα ακούμε live εδώ και χρόνια. Το One Second είναι απο εκείνους τους δίσκους που κυριολεκτικά μου άνοιξαν τα μάτια όσο αφορά τον πλούτο της μουσικής, πως η μουσική μπορεί να είναι rock, μπορεί να είναι death metal, μπορεί να είναι electro, synthpop ή gothic, δεν έχει σημασία. Αρκεί να είναι καλή.





Πάμε λοιπόν και στις συνεντεύξεις του Aaron Aedy, καθώς και απο την ανταπόκριση του Hammer απο το τότε live. Έχει ενδιαφέρον πως ακόμα και στο live για πρώτη φορά οι Lost πειραματίζονταν με ήχους, ακόμα και στα παλιότερα τραγούδια τους, προσπαθώντας ίσως να τα εναρμονίσουν με τον ήχο του One Second. Μακροπρόθεσμα δεν έμελε να κρατήσει αυτό, ίσως καλύτερα εδώ που τα λέμε, αλλά πραγματικά θα ήθελα πολύ να είχα δώσει το παρόν στο λάιβ εκείνο τότε...











Permanent Solution?


Η ιστορία έμελε να στιγματίσει το Host ως το άλμπουμ-μαύρο πρόβατο των Paradise Lost. Όταν ο ίδιος ο Nick Holmes φτάνει σε σημείο να λέει στα τωρινά λάιβ "θα παίξουμε ένα τραγούδι απο το Host" και απο κάτω να επικρατεί βουβαμάρα σχεδόν ή τέτοια παρόμοια, ε, πραγματικά τα σχόλια είναι περιττά.

Αλλά εγώ επειδή είμαι κουνέλι που του αρέσει να μιλάει πολύ, ας πω πέντε πράγματα. Θα ήθελα να θέσω δύο ερωτήματα. 1) Πόσο υποκινούμενη απλά απο την επιθυμία τους να επεκταθούν δημιουργικά υπήρξε η στροφή του ήχου του Host? Μήπως ήθελαν απλά να εξαπλωθούν σε ένα ευρύτερο ακροατήριο και με άλλα λόγια, να πιάσουν την καλή? 2) Τι θα είχε συμβεί αν το Host είχε σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία?




Οι προυποθέσεις για την επιτυχία υπήρχαν. Νέα μεγάλη εταιρεία, η EMI, άλλο image και artwork (ως και logo, δυστυχώς), προώθηση σε μουσικό τύπο που καμία σχέση δεν είχε με το metal. Και η μουσική φυσικά του δίσκου , η οποία είχε μετουσιωθεί σε ένα μελαγχολικό synthpop style, "dark rock" όπως το ονόμασε μεταξύ σοβαρού και αστείου ο ίδιος ο Nick Holmes.

Σε αντίθεση με το One Second που σε γενικές γραμμές γνώρισε την αποθέωση απο την πλειοψηφία του μεταλλικού τύπου της χώρας και του εξωτερικού, ως ένα έξοχο δείγμα "ανοιχτόμυαλου metal", το Host εξαρχής αντιμετωπίστηκε απο αρκετούς Έλληνες τουλάχιστον ως "προδοσία". Ας ξεκινήσω με την πρώτη απο τις δύο συνεντεύξεις της εποχής, στην οποία ο Nock Holmes ως συνήθως μιλάει με απόλυτη ειλικρίνεια και με σχόλια του όπως "ακούω τα φωνητικά μου στα παλιά άλμπουμ και γελάω" προκάλεσε μένος σε πολλούς απο τους παλιούς φανς...








Πιο σωστό είναι να πούμε τελικά πως το Host δίχασε όσο κανένα άλλο άλμπουμ τους έλληνες οπαδούς. Αυτή η electro στροφή, σε συνδιασμό με τα catchy "pop" tunes και την ολική απουσία "κανονικών" κιθάρων (κιθάρες υπήρξαν και με το παραπάνω, απλά είχαν δεχτεί ηλεκτρονική επεξεργασία) ενόχλησε πολλή κόσμο.





Κι όμως, υπήρξε κόσμος που ανακάλυψε τους Lost απο το Host και απο το One Second. Κόσμος έξω απο τον metal χώρο, κόσμος που διαπίστωσε οτι στην περίπτωση του Host έχουμε να κάνουμε με έναν εξαιρετικά καλό δίσκο, που θα μπορούσε να συνιστά το ντεμπούτο ενός indie/electro συγκροτήματος... Οι πιο ψύχραιμοι διαπίστωναν πως οι δομές των τραγουδιών παρέμεναν Paradise Lost όσο ποτέ. Το στυλ δεν ήταν περισσότερο "catchy" ή "pop" σε σχέση με παλιά. Το So Much Is Lost (πρώτο single του δίσκου) δεν είναι λιγότερο "πιασάρικο" σε σχέση με το "As I Die" ας πούμε. Απλά έχει σερβιριστεί με εντελώς διαφορετικό περίβλημα, το οποίο απευθύνεται σε άλλα μουσικά αυτιά. Το "As I Die" είναι ένα τέλειο metal χιτάκι, το "So Much Is Lost" είναι ένα φοβερό electro χιτάκι... Ο δίσκος παραμένει σκοτεινός και σκατόψυχος, περισσότερο ίσως και απο τους δύο προκατόχους του και περιλαμβάνει καταπληκτικά τραγούδια που - ευτυχώς - αρκετός κόσμος τελικά τα εκτίμησε, έστω και με καθυστέρηση.





Όσο αφορά το πρώτο απο τα δύο ερωτήματα που έθεσα... Και επειδή σαφώς διαφορετικό εύρος κοινού θα μπορούσε να αγγίξει ένα metal album σε σχέση με ένα electro/synth album... Ασφαλώς και δεν μπορώ να ξέρω αν οι Lost έκαναν ό,τι έκαναν τότε για "εμπορικούς σκοπούς" ή αν εμπνέονταν απο τα ίδια δημιουργικά κίνητρα που τους ωθούσαν ως τότε να αλλάζουν ύφος απο δίσκο σε δίσκο. Μπορώ όμως να υποθέσω πως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Θέληση και για επιτυχία και για δημιουργία.

Με τη διαφορά πως αυτό δεν συνέβη με την κυκλοφορία του Host, υπήρχε εξαρχής. Βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό ένα συγκρότημα να αποζητάει τόσο την καλλιτεχνική όσο και την εμπορική επιτυχία, δε νομίζω πως υπάρχει καλλιτέχνης που δεν θα ήθελε να προωθήσει με τον κατάλληλο τρόπο το στυλ και τη μουσική του, έτσι ώστε να ακουστεί απο μεγάλο ποσοστό κόσμου, και οι Lost αυτό ακριβώς έκαναν. Τους έβγαινε αυτό το electro στυλ, το γούσταραν, η στροφή είχε ήδη αρχίσει απο το One Second, ήθελαν να δοκιμάσουν τι μπορεί να βγει απο τους πειραματισμούς αυτούς και το καναν.

Και πιστέψτε με, το έκαναν πάρα πολύ καλά. Πολλά electro/synthpop συγκροτήματα θα ήθελαν να είχαν κυκλοφορήσει έναν δίσκο όπως το Host.





Κι εδώ που τα λέμε, αν η πράξη της κυκλοφορίας του One Second, πάνω εκεί που σε έλεγαν βασιλιά του gothic metal και "Metallica της Ευρώπης" ήταν μια πράξη με αρχίδια, τι να πούμε τότε για την κυκλοφορία του Host. Αφήστε που αυτό το ala-Depeche Mode electro/synth στυλάκι κάθε άλλο παρά της "μόδας" και της "εποχής" ήταν τότε, στα τέλη των '90ς.... Τελικά όλες αυτές οι κουβέντες περί "ξεπουλήματος για να πιάσουν την καλή" όλο και πιο γραφικές ακούγονται, όσο καθόμαστε και το αναλύουμε. Περισσότερο "εμπορικό" είχε γίνει τότε το gothic metal στυλ (που οι ίδιοι ανέδειξαν), παρά το αποτεινόμενο φόρο τιμής στα '80ς synthpop...

Πάμε στην δεύτερη συνέντευξη στο Hammer, στην οποία παρουσιάζουν ενδιαφέρον και οι δύο κριτικές για το Host, κριτικές απο δύο διαφορετικά μουσικά "στρατόπεδα"... Δεν έχω να σχολιάσω κάτι πάνω σ'αυτές.... τα σημεία των καιρών βλέπετε, αλλά και ορισμένες πάρα πολύ ενδιαφέρουσες και σωστές θα έλεγα θέσεις, κυρίως στην δεύτερη κριτική...








Ποιά η θέση του Host στην ιστορία λοιπόν? Μάλλον τελικά δικαιώθηκε με τον χρόνο για τους πολυάριθμους metal fans, έτσι νομίζω, αν και ποτέ όσο του άξιζε. Ωστόσο πιστεύω πως η δικαίωση αυτή ήρθε επειδή ακριβώς στην πορεία έμελε το συγκρότημα να επιστρέψει πάλι στις μουσικές του ρίζες.

Όσο αφορά το δεύτερο ερώτημα λοιπόν, τι θα συνέβαινε αν οι Lost είχαν σημειώσει μεγάλη επιτυχία με το Host? Θα εγκατέλειπαν το metal μια για πάντα? Δεν αποκλείεται..... Αλλά, απο την άλλη, ο Greg Mackintosh σε μια συνέντευξη που παραθέτω λίγο πιο κάτω (τη μία και μοναδική που προέρχεται απο το Metal Invader) δηλώνει κάτι πολύ σημαντικό. Στην ερώτηση αν σκοπεύουν οι Lost να προσδεθούν στο άρμα των electro συγκροτημάτων, απάντησε αρνητικά. Οι Paradise Lost θα συνέχιζαν να ψάχνονται, δεν τους ενδιέφεραν ακόμα οι ταμπέλες, όπως δεν τους ενδιέφεραν εξαρχής.

Πολύ μεγάλο συγκρότημα ρε γαμώτο.





Behind the Perfect Mask


Παρά την κυκλοφορία του Host και την σχετική προώθηση, στον metal Τύπο θα συνέχιζαν να γίνονται πρωτοσέλιδα τα επόμενα χρόνια οι Paradise Lost. Και σταδιακά θα επανέφερναν τα ροκ και metal στοιχεία του ήχου τους. Αν η δεκαετία του '90 υπήρξε η δεκαετία του αδιάκοπου πειραματισμού και της καινοτομίας, τα '00ς σηματοδότησαν τη σταδιακή επιστροφή στο στυλ που τους καθιέρωσε.





Ένα πισωγύρισμα με άλλα λόγια. Κάτι που απο τη μία ηχεί πωρωτικό (ναιι, οι Lost παίζουν ξανά metal!), απο την άλλη όμως δε μπορεί να μη σε απογοητεύει και λίγο. Εσένα, τον οπαδό τους που γούσταρε (και) την πιο rock και ηλεκτρονική τους πλευρά. Προσωπικά δεν είναι οτι θα ήθελα να δω τους Paradise Lost να εγκαταλείπουν οριστικά το metal, κάθε άλλο. Χάρηκα πολύ που έβλεπα σταδιακή επιστροφή των κιθάρων στα επόμενα άλμπουμ τους μετά το Host, τι να γίνει, μεταλλάκι ήμουν, τα έβλεπα απο την δική μου μουσική οπτική γωνία. Όπως και η πλειοψηφία των οπαδών των Lost εδώ που τα λέμε.

Σταδιακή επιστροφή στις κιθάρες λοιπόν. Πιο rock style στο "Believe In Nothing"... Περισσότερο μοντέρνο στακάτο metal στο "Symbol of Life"... Και απο το "Paradise Lost" album και έπειτα θα βλέπαμε να επανέρχονται τα κλασικά σόλο του Greg, απο το "In Requiem" οι κιθάρες να βαραίνουν επικίνδυνα, και τέλος, στο "Faith Divides Us, Death Unites Us" ο ήχος ήταν περισσότερο βαρύς απο ποτέ.

Αλλά με ενόχλησε που ο πειραματισμός, ένα απο τα σήματα κατατεθέν των Paradise Lost απο το ξεκίνημα τους ήδη, έμπαινε πλέον σε δεύτερη μοίρα. Τα τελευταία άλμπουμ τους θα τα πεις ωραία, ίσως και γαμάτα, δεν κάνουν όμως τη διαφορά. Κινούνται περισσότερο εκ του ασφαλούς, απευθυνόμενα στο metal κοινό που συνιστά και τον πυρήνα του fanbase του γκρουπ. Πράξη λογική απο μία άποψη, χρειάζεται να συντηρείς και τα κεκτημένα εδώ που τα λέμε που και που...

To "Believe In Nothing", του 2001, ήταν ίσως το πιο πολυαναμενόμενο νέο άλμπουμ των Lost για μένα. Παίζει να ήμουν απο τους πρώτους που το αγόρασαν απο το κατάστημα, με το που κυκλοφόρησε.... Τις επόμενες μέρες το άκουγα ασταμάτητα. Πραγματικά το έχω συνδέσει με μια πολύ χαρακτηριστική περίοδο της ζωής μου, στον δεύτερο χρόνο που ήμουν φοιτητής.





Και αν και οι ίδιοι οι Lost το έχουν αποκυρήξει, μια που δέχτηκαν πιέσεις απο την EMI όσο αφορά το θέμα του ήχου τους, με αποτέλεσμα να μην τους βγει όπως το είχαν οραματιστεί, είναι γεγονός πως ο δίσκος αυτός παραμένει μια πολύ ποιοτική κυκλοφορία, με πολλά και όμορφα τραγούδια... Λίγο απροσδιόριστη όσο αφορά το θέμα του μουσικού στυλ (μια που πραγματικά δεν ξέρεις πως να χαρακτηρίσεις τον ήχο του άλμπουμ και τελικά καταλήγεις στο "κάτι σε alternative"), αλλά ποιοτικότατη. Μέγα σφάλμα βέβαια (της εταιρείας φαντάζομαι) η απουσία στίχων απο το βιβλιαράκι. Σε βάζει να κάνεις άσχημες σκέψεις, σε συνδιασμό με το μέτριο artwork του εσωτερικού του booklet. Σκέψεις όπως οτι εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν δίσκο που θέλει να πλασαρει τον εαυτό του ως "pop", όπου δεν έχουν σημασία πράγματα όπως στίχοι και τέτοια. (αν και ουκ ολίγοι σοβαροί ποπ δίσκοι ποτέ δεν παρέβλεπαν τους στίχους ή το artwork).





Έναν χρόνο μετά μόλις οι Lost θα επέστρεφαν με τον αγαπημένο μου δίσκο τους της δεκαετίας. Το τελευταίο μεγάλο τους πείραμα, κατά τη γνώμη μου, και το όνομα αυτού "Symbol of Life"... Με νέα εταιρεία πια, τις κιθάρες να επιστρέφουν με δόντια, και ένα σκοτεινό, φουτουριστικό στυλ να προσδίδει μια μοναδική, κλειστοφοβική, ατμόσφαιρα. Σα να έχεις εγκλωβιστεί σε κάποιο θάλαμο απο εκείνους που περιγράφουν συγγραφείς του κυβερνοπανκ όπως ο William Gibson... Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται απο την στακάτη χρήση των κιθάρων, περισσότερα ριφ και όχι σόλο, τα ανάλογα πλήκτρα, αλλά και τους ρυθμικούς, σχεδόν groovy ρυθμούς σε σημεία. Δεν είναι τυχαίο που τραγούδια σαν του Symbol of Life δένουν τέλεια με το στυλ πολλών σκοτεινών goth/metal clubs. Επίσης θα ήθελα εδώ να τονίσω το γεγονός οτι το "χιτάκι" του άλμπουμ, το "Εrased", απο τα τραγούδια που (όντας χιτ) ο μέσος κάφρος μεταλλάς θεωρητικά "σνομπάρει" (μάθε να χορεύεις ρε μεταλλααά) είναι απο τα κομμάτια εκείνα στα οποία ο κόσμος χτυπιέται πάνω κάτω σαν τρελός στα live....





Πραγματικά αγαπώ αυτόν τον δίσκο, μου άρεσαν οι νεωτερισμοί του, η ατμόσφαιρα, το groovy αίσθημα. Για μένα το Symbol of Life είναι και ο τελευταίος τεράστιος δίσκος των Paradise Lost.


Reclaiming Their Throne


Αυτό ήταν, το ταξίδι πλησιάζει προς το τέλος του. Με το ομώνυμο τους άλμπουμ του 2005, το "Paradise Lost", αλλά και με την επιστροφή στο metal image του παλιού καιρού, το συγκρότημα περιόρισε τα ανοίγματα του προς νέες κατευθύνσεις και στερέωσε τη θέση του στον θρόνο του σημαντικότερου gothic metal συγκροτήματος. Κάτι που ολοκληρώθηκε με τα "In Requiem" (2007) και "Faith Divides Us - Death Unites Us" (2009) albums.

Και πολλά ακόμα καταπληκτικά b-sides στο ενδιάμεσο!





Δε θα πω πολλά για τους τρεις τελευταίους δίσκους τους. Δεν τους υποτιμώ καθόλου, πραγματικά μου αρέσουν, θεωρώ πως έχουμε να κάνουμε με εξαιρετικά δείγματα του στυλ που μόνο οι Paradise Lost ξέρουν να προσφέρουν, και πραγματικά χάρηκα εντοπίζοντας τόσα και τόσα στοιχεία απο δίσκους όπως το "Icon" ή το "Draconian Times" (ή και το Shades of God ακόμα) στα άλμπουμ αυτά.

Και τραγουδάρες όπως το κάτω αποδεικνύουν πως η έμπνευση κάθε άλλο παρά έχει χαθεί.





Θα ήθελα πραγματικά όμως να ξαναδώ τους Paradise Lost να δοκιμάζουν πράγματα στο μέλλον, και να μην γίνουν άλλη μια μπάντα απο κείνες που θα έχουμε να μιλάμε για το "ένδοξο παρελθόν" τους, το οποίο και προσπαθούν να "τιμήσουν" με κάθε νέα τους κυκλοφορία. Είναι κρίμα να προσπαθείς να συγκριθείς με το παρελθόν σου, τη στιγμή που έχεις μέλλον μπροστά σου. Πάντα έχεις μέλλον, δημιουργικό, αλλά όχι μόνο.





Αλλά ακόμα και αν τελικά κατασταλλάξουν στο κλασικό τους στυλ, δεν έχει και τόση σημασία. Σε τελική ανάλυση, μιλάμε για το στυλ που οι ίδιοι δημιούργησαν, ας είχαν κι άλλα συγκροτήματα τη μαγκιά να δημιουργήσουν έναν τόσο χαρακτηριστικό ήχο και ας έβγαζαν μετά συνέχεια πανομοιότυπους δίσκους... Και είναι γεγνός πως στα 20 περίπου χρόνια που υπάρχουν ως συγκρότημα, δεν σταμάτησαν να παραδίδουν δισκάρες. Για κανέναν δίσκο τους δε μπορούμε να πούμε πως δεν ήταν ποιοτικός. Κάποιους τους έριχνε ίσως η παραγωγή (Gothic, Believe in Nothing)... Κάποιοι ίσως ξένισαν το παραδοσιακό κοινό λόγω μουσικής στροφής (Host, One Second)... Κάποιοι θα έλεγες πως έχουν αφήσει στην άκρη τους πειραματισμούς και ακούγονται περισσότερο επαναπαυμένοι (In Requiem, Faith Divides Us...).

Όλοι οι δίσκοι τους όμως είναι φοβεροί, γι'αυτό και μας αρέσει το συγκρότημα αυτό. Και γι'αυτό σε λίγες μέρες θα τους χαρούμε για άλλη μια φορά στο live, βιώνοντας στην πληρότητα του το κλασικότερο τους άλμπουμ.... Το μόνο που ελπίζω είναι να σπάσει το ίδιο το συγκρότημα το φάσμα εκείνο της "μίας ώρας και 15 λεπτών" και να μας χαρίσουν κάποια τραγούδια παραπάνω.





Αλλά και να ξέραμε απο πριν οτι δεν θα το έκαναν, πάλι εκεί θα ήμασταν. Πφ. Μουντρούχοι αυτοί, αλλά και μεις τελικά έχουμε χαζέψει απ'το πολύ fanboyλίκι.... Δε βαριέσαι. Τους γουστάρουμε ρε γαμώτο.

ΑΝΤΕ ΛΟΣΤ ΛΟΙΠΟΝ! ;)





~

6 Φεβρουαρίου 2011

Disco Dog ~ The animated short!

~




Έφτασε ο καιρός, σήμαναν οι καμπάνες!!! Τα ζώα στην Κουνελόχωρα χοροπηδούν όλα με χαρά! Κι αυτό διότι ήρθε η δική τους ώρα!!!

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΖΩΟΥ.

Φίλοι επισκέπτες αυτού του ζωολογικού μπλογκοκήπου. Κάποιοι απο σας, οι τακτικοί, άρρωστοι αναγνώστες (γιατί πως γίνεται να διαβάζει κανείς τακτικά αυτό το blog και να μην είναι άρρωστος, κάποιο πρόβλημα θα χει σίγουρα) θυμόσαστε εκείνη την ανάρτηση που είχα κάνει πέρισυ. Για εκείνο το ταινιάκι κινουμένων σχεδίων που έφτιαχνα και για εκείνον τον άμοιρο τον σκύλο, τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας. Στην ανάρτηση αυτή περιέγραφα τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων, με τον παραδοσιακό τρόπο, έλεγα πως ήλπιζα να έχω ολοκληρώσει το δικό μου ταινιάκι ως το καλοκαίρι, εξηγούσα πόσο ζόρικη και χρονοβόρα είναι η όλη διαδικασία.

Αυτό είναι το λινκ για την περσινή εκείνη ανάρτηση, ρίχτε μια ματιά να θυμηθείτε!





Αυτό ήταν λοιπόν. Το ολοκλήρωσα στην ώρα μου το ταινιάκι, κάποιοι φίλοι που διαβάζουν ίσως τώρα την ανάρτηση αυτή το είδαν κιόλας, στην έκθεση της σχολής μου τον Ιούνιο. Κάποια στιγμή είχα πει πως θα το ανέβαζα στο ίντερνετ, η στιγμή αυτή αργούσε όμως μια που δεν διέθετα όλους αυτούς τους μήνες την τελική κόπια της ταινίας (την είχε ο καθηγητής μου). Λίγες μέρες τώρα την έχω επιτέλους στα χέρια μου όμως, ή πιο σωστά, στα (τυχερά) λαγοπόδαρα μου. Το ανέβασα λοιπόν στον σωλήνα, και το παρουσιάζω στο blog μου:

DISCO DOG κυρίες και κύριοι!






Ή αλλιώς: Η ερωτική ιστορία ενός σκυλάκου. Γιατί και τα ζώα ερωτεύονται και συχνά την πατάνε άσχημα κιόλας... βλέπετε, η καρδιά ενός ζώου είναι πιο αγνή και άδολη σε σχέση με του ανθρώπου. Και αν φίλε σκύλε έτυχε να την πατήσεις με μια... bitchie, τόσο το χειρότερο. Πως θα καταφέρεις να της κλέψεις την καρδιά?





(που πας ρε φίλε)


Το ταινιάκι διαρκεί κάτι λιγότερο απο τέσσερα λεπτά όλα κι όλα. Πολύ θα ήθελα να είχα κάνει κάτι με μεγαλύτερη διάρκεια και πολύ περισσότερα happenings... Ο χρόνος που είχα στη διάθεση μου για να το φτιάξω δυστυχώς δεν αρκούσε όμως. Ουσιαστικά το δούλευα πέρισυ, απο τον Νοέμβρη ως τον Ιούνιο, μία με δύο μέρες τη βδομάδα κατά μέσο όρο. Μπορεί να ακούγεται μεγάλο σαν χρονικό διάστημα, πιστέψτε με όμως, ήταν λίγο.




(αρχικό σχέδιο και τελειωμένο δίπλα)



Πόσο μάλλον αν μιλάμε για μια ταινία κινουμένων σχεδίων, φτιαγμένη με τον παραδοσιακό τρόπο. Καρέ καρέ. Σχέδιο σχέδιο. Δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο. Εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες χαρτιά. Και να προσέχεις τα σχέδια να είναι όλα σε αρμονική σχέση το ένα με το άλλο, να διαδέχονται ομαλά το ένα το άλλο, ώστε να αποδοθεί σωστά η κίνηση... Όλα με το χέρι. Και με έναν μεγάλο κάλαθο αχρήστων δίπλα, τον οποίο φρόντιζες να αδειάζεις κάθε τρεις και λίγο απο τα χαρτιά με αποτυχημένα σχέδια που τον πλημμύριζαν.





(ένα απο τα backgrounds στην ασπρόμαυρη εκδοχή του)





(μια σελίδα απο το storyboard)


Δεν είναι εύκολο, βγήκε όμως, και ναι, είμαι χαρούμενος γι'αυτό. :) Για πρώτη μου απόπειρα δηλαδή δεν είμαι καθόλου απογοητευμένος. Και για ένα ταινιάκι που διαρκεί μόνο τόσο λίγο. (είμαι των υπερπαραγωγών ρε γαμώτο, το αρχικό storyboard του Disco Dog ήταν διπλάσιο σε μέγεθος σε σχέση με την τελική του εκδοχή - αναγκάστηκα να κόψω σκηνές και πλάνα για να προλάβω να το ολοκληρώσω στο deadline...).

H ιστορία είναι απλή μεν, βγαλμένη απο τη ζωή δε. :)





(αυτό εδώ είναι σχέδιο απο ένα πλάνο που κόπηκε τελικά)


Απο κάποιες απόψεις αυτή είναι μια απο τις σημαντικότερες αναρτήσεις μου, μια που για το αντικείμενο της χρειάστηκα προετοιμασία μηνών στην ουσία. Γι' αυτό και θα την αφήσω πρωτοσέλιδη για όλον τον Φλεβάρη. Ελπίζω να σας αρέσει.

Let's get into the groove!!! Doggie style.






~

23 Ιανουαρίου 2011

Ένα tribute στους Απαράδεκτους

~






Υπάρχουν κάποια πράγματα που με το πέρασμα των χρόνων γίνονται κλασικά. Συνιστούν σημεία αναφοράς για την εποχή τους και συνοδεύουν τις αναμνήσεις όλων εκείνων που τα έζησαν. Υπάρχουν πάλι άλλα, που δεν αφορούν μια εποχή που πέρασε, αλλά αντίθετα χαρακτηρίζουν το σήμερα, τις κυρίαρχες του τάσεις και αντιλήψεις. Τέτοια πράγματα τα ονομάζουμε μοντέρνα.

Τέλος, συνατούμε ορισμένες περιπτώσεις που κατορθώνουν να συνδιάσουν τα δύο παραπάνω, το κλασικό με το μοντέρνο. Να γίνουν, με άλλα λόγια, διαχρονικά. Εδώ λοιπόν ανήκουν οι Απαράδεκτοι, μια απο τις δημοφιλέστερες σειρές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, και αναμφισβήτητα η αγαπημένη μου. Η σημερινή ανάρτηση μου είναι ένα μικρό tribute στη σειρά αυτή με την οποία μεγάλωσα και την οποία βλέποντας τη πάλι, δε με πιάνει καμία αίσθηση ρετρό και ξεπερασμένου, αλλά αντίθετα τη βρίσκω το ίδιο γαμιστερή όπως πάντα.

Το κατάφεραν βλέπετε. Παρέδωσαν ιστορίες και χιούμορ που δε ριζώνει σε κάποια εποχή ή κάποιο ηλικιακό φάσμα ή κατηγορία ανθρώπων, αλλά προχωράει πολύ πέρα. Σαν κάποια έργα συγγραφέων, ή κάποιες μουσικές, που δεν έχει καμία σημασία αν έγιναν τριάντα, πενήντα, εκατό, χίλια χρόνια πριν. Θα είναι πάντα πέρα απο την εποχή τους.





Λίγο πολύ οι περισσότεροι απο μας έχω την αίσθηση πως ξέρουμε για ποιό πράγμα μιλάμε. Μόνο οι πολύ μικρότεροι σε ηλικία νομίζω δεν γνωρίζουν τι ήταν οι Απαράδεκτοι, αν και πάλι θεωρώ πως ακόμα και εκεί υπάρχει κόσμος που τους ξέρει, που τους έμαθε μέσα απο τις ατελείωτες επαναλήψεις, τη διάδοση σταδιακά όλων των επεισοδίων στο ίντερνετ, το youtube, την πώληση μέσα απο περιοδικά κλπ.

Αρκετοί απο μας θυμόμαστε τα πρώτα ένδοξα βήμα της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης, πίσω στις αρχές των '90ς. Πήγαινα τρίτη δημοτικού όταν δημιουργήθηκε το Mega, το πρώτο ιδιωτικό κανάλι και όλη αυτή η έκρηξη απο σειρές, εκπομπές, τηλεπαιχνίδια, σόου, κινούμενα σχέδια, ταινίες, τηλεπεριοδικά, με είχε καθηλώσει μπροστά στην μικρή οθόνη, όπως και πολλά άλλα παιδιά (και ενήλικες). Ήμασταν μικροί τότε για να κατανοήσουμε την άλλη πλευρά της τηλεόρασης, εκείνη του κέρδους και του ανταγωνισμού, εκείνη της μαζικής αποβλάκωσης που ήταν ικανή να επιφέρει. Απλά βλέπαμε, απλά γουστάραμε.

Οι πρώτες σειρές της ιδιωτικής τιβί θα έμεναν στη συλλογική μνήμη όλων μας. Οι Αυθαίρετοι. Οι Τρεις Χάριτες. Και φυσικά, οι Απαράδεκτοι. Βλέπετε, η τηλεόραση είχε την τύχη τότε να βρίσκεται στα πάνω της, να επενδυθούν σ'αυτήν όχι μόνο χρήματα αλλά και ιδέες, και να περάσουν απο κει πρόσωπα ικανά να κάνουν τη διαφορά, πρόσωπα που ενδεχομένως τριάντα χρόνια πριν μπορεί να πρωταγωνιστούσαν στις μεγάλες επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου. Ήταν με λίγα λόγια η χρυσή εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης, εκείνα τα πρώτα της χρόνια (άντε, να το τραβήξουμε σε όλη τη δεκαετία του '90). Θα ακολουθούσαν κι άλλες καλές σειρές (που δεν έτυχε να τις παρακολουθήσω όλες), όπως Οι Μεν και οι Δεν, Το Δις Εξαμαρτείν, Ντόλτσε Βίτα, Κωνσταντίνου και Ελένης, Και οι Παντρεμένοι Έχουν Ψυχή και το Σ' Αγαπώ Μ' Αγαπάς, η άλλη μεγάλη επιτυχία του ιθύνοντα νου των Απαράδεκτων, της Δήμητρας Παπαδοπούλου.






Με την τηλεόραση έχω κόψει σχεδόν εξ'ολοκλήρου επαφή (πλην λιγοστών εξαιρέσεων) εδώ και κάποια χρόνια και αγνοώ αν έχει υπάρξει κάποια άλλη, πραγματικά καλή ελληνική σειρά έκτοτε. Πολύ αμφιβάλλω πάντως. Το γεγονός οτι το mega επέλεξε να προβάλλει σχετικά πρόσφατα ξανά όλα τα επεισόδια των Απαράδεκτων τα λέει όλα. Τέτοια πράγματα βγαίνουν μια φορά στα είκοσι χρόνια.

Μπορεί και περισσότερο, πολύ περισσότερο.

Ιθύνων νους των Απαράδεκτων λοιπόν η μοναδική Δήμητρα Παπαδοπούλου, δημιουργός και βασική σεναρογράφος της σειράς, απο τις γυναίκες εκείνες που αποδεικνύουν πως, ναι, το "ασθενές φύλο" μπορεί να έχει χιούμορ, συχνά περισσότερο και απο εκείνο των αντρών (απλά για κάποιον περίεργο λόγο οι γυναίκες με χιούμορ παραμένουν η μειοψηφία. Να ένα θέμα που προσφέρεται για αμπελοκουνελοφιλοσοφίες, κάποια άλλη φορά όμως!). Το έδειξε με τους Απαράδεκτους, το επανέλαβε με το Σ' Αγαπώ Μ' Αγαπάς. Το mega πρότεινε λέει στη Δήμητρα να γυρίσει πρόσφατα ένα επεισόδιο με τους εναπομείναντες Απαράδεκτους, για να γιορτάσουν τα 20 χρόνια της σειράς (και για να στρογγυλοποιηθεί ο αριθμός των συνολικών επεισοδίων, μια που ήταν 49 ως τώρα). Η Δήμητρα δέχτηκε αλλά πρότεινε να εμφανίζεται στο επεισόδιο με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας και ο Βλάσσης Μπονάτσος, μια που χωρίς αυτόν οι Απαράδεκτοι δεν νοούνται (και κανείς δεν καταλάβαινε καλύτερα τους απαράδεκτους παρά η δημιουργός τους). Τελικά το εγχείρημα εγκαταλείφτηκε λόγω υψηλού κόστους και το επετειακό 50στο επεισόδιο δε γυρίστηκε...







Ψυχή των Απαράδεκτων ήταν αναμφισβήτητα ο Γιάννης Μπέζος. Ο πρώτος ομοφυλόφιλος ρόλος της ελληνικής τιβί, πανέξυπνος, καλλιεργημένος, γκρινάρης, μονίμως απογοητευμένος, ειρωνικός, με ηθοποιία και ατάκες που άφησαν εποχή. Ο Βλάσσης ήταν η νεανική σπίθα θα μπορούσαμε να πούμε της παρέας. Το ροκ στοιχείο, ο ανεμελος τύπος, ο γυναικάς, λίγο πολύ ο εαυτός του όπως ήταν πάντα δηλαδή. Απο αρκετές απόψεις ήταν επίσης και ο πιο "νορμάλ" τύπος απ' όλους. Ο Σπύρος (Παπαδόπουλος), τέλος, ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της τετράδας, το πιο στιβαρό της κομμάτι, ο εγκέφαλος. Παντρεμένος αλλά όχι ικανοποιημένος με τον γάμο του, επιχειρηματίας που προσπαθούσε να πιάσει την καλή αλλά με αριστερό παρελθόν (και όχι μόνο παρελθόν), σοβαροφανής, ολίγο κουλτουριάρης, ολίγο οπορτουνιστής βασικά, θυμίζει σε πολλά ουκ ολίγους Έλληνες όχι μόνο των αρχών της δεκαετίας του '90 αλλά και σημερινούς.

Μαζί τους μια πλειάδα καλών ηθοποιών, εκ των οποίων θα αναφερθώ φυσικά και στους μόνιμους θαμώνες της σειράς, τη Ρένια (Λουιζίδου) το αστροπελέκι (ατάκα που αυθόρμητα της έδωσε ο Μπέζος στα γυρίσματα!), που λίγο πολύ ενσάρκωνε την κλασική ελληνίδα "γκόμενα" και ο κακομοίρης ο διαχειριστής της πολυκατοικίας, ο αγαθός και πονηρός ταυτόχρονα Βασίλης Χαλακατεβάκης.

Βλέποντας τη σειρά ξανά, μετά απο 20 περίπου χρόνια, διακρίνω αναμφισβήτητα στοιχεία που μαρτυρούν την εποχή στην οποία γυρίστηκε, την καθρεπτίζουν θα μπορούσαμε να πούμε. Ταυτόχρονα όμως στέκουν και πέρα απο την εποχή αυτή. Η κατάρρευση των αριστερών ιδανικών, τα πρώτα εκείνα χρόνια που είχε πέσει η ΕΣΣΔ, η οποία αντανακλάται πλήρως στα "κούφια" ρητά του Σπύρου για το πολυτεχνείο και στην ειρωνική αντιμετώπιση του απο τους άλλους. Ο διπλός ρόλος της γυναίκας, νοικοκυρά απο τη μία, γκόμενα απο την άλλη, υποχείριο του ανδρός και χειραφετημένη απο την άλλη, όπως βλέπουμε κυρίως στη μορφή της Δήμητρας και στις προσπάθειες της να "αποδείξει" ποιά "πραγματικά" είναι (γράφοντας ποιήματα, πιάνοντας δική της δουλειά, βάζοντας λαικά τραγούδια στο δείπνο με τον μεγαλοεπιχειρηματία επειδή "έτσι της γουστάρει" κλπ). Θέματα όπως οι καταλήψεις, το φακέλωμα των γιατρών, οι βρώμικες business, η κρίση του γάμου κλπ.







Υπάρχουν επεισόδια που αναφέρονται σε καταστάσεις και θέματα εντελώς χαρακτηριστικά τότε, που τώρα ίσως να ξένιζαν αρκετό κόσμο που δεν τα έζησε. Ο όλος θόρυβος γύρω απο την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Οι ατελείωτες αποτυχίες στη eurovision. Αρκετές αναφορές σε πολιτικούς της εποχής (ένα επεισόδιο είχε ως θέμα του τον τότε δήμαρχο Αθηνών, τον Αντώνη Τρίτση!). Οι βιντεοκασέτες. Τα καλλιστεία (τα καλλιστεία στις αρχές της δεκαετίας του '90 ήταν μεγάλο γεγονός για τα δεδομένα της τιβί).

Κατά κύριο λόγο όμως, το χιούμορ της σειράς ξεπερνάει τα όρια της εποχής που γυρίστηκε, είναι διαχρονικό, έχει ακόμα την ίδια τρέλα και φρεσκάδα με τότε. Και αυτή τη φευγάτη διάθεση ανατροπής που δε τη συναντάς σε πολλές ελληνικές παραγωγές, πόσο μάλλον σ'αυτό το ερείπιο που ακούει στο όνομα "σύγχρονη ελληνική τηλεόραση".

Ωραία λοιπόν! Πάμε και σε ένα top-20 που ετοίμασα, με μερικές απο τις αγαπημένες μου στιγμές της σειράς!! Οι φίλοι της σειράς θα τις αναγνωρίζουν αμέσως, κάποιες απο τις σκηνές που ακολουθούν κατόρθωσαν και εντάχτηκαν στην συλλογική κουλτούρα της εποχής μας! Πατήστε το play στα βιντεάκια και νιώστε, για άλλη μια φορά!






Οι Απαράδεκτοι - Top-20!

# 20: Πορτογαλία


Ο Σπύρος αναπολεί τα παλιά ωραία χρόνια, όταν ήταν ακόμα ερωτευμένος με τη Δήμητρα, τότε που πήγαν μήνα μέλιτος στην Πορτογαλία.





# 19: Καράτε


Οι γκόμενες του Βλάσση για να τον εκδικηθούν έχουν προσλάβει έναν τύπο για να τον κάνει μαύρο στο ξύλο. Ο Βλάσσης ενημερώνεται έγκαιρα και κάνει την αδερφή, ενώ ο "άντρας" του σπιτιού γίνεται ο Γιάννης. Για κάποιον ανατανόητο λόγο ο Γιάννης καταλήγει να κοντράρει στις πολεμικές τέχνες τον μπράβο. Η ατάκα του στο τέλος είναι όλα τα λεφτά!





# 18: Κολοκυθοκορφάδες


H Δήμητρα προσποιείται οτι είναι ξένο μοντέλο, προκειμένου να κερδίσει τον Σπύρο. Προπονείται λοιπόν με τον Γιάννη στα ελληνοαγγλικά της....






# 17: Σκάστε Ζώα


Το βίντεο αυτό γεφυρώνει την υποτιθέμενη απόσταση ανάμεσα στον άνθρωπο και το ζώο.






# 16: Κότα?


Και μια που μιλάμε για ζώα. Είναι ο Σπύρος κότα?





# 15: Κουτούλα με στον Τοίχο


Εκεί που ο Γιάννης προσπαθεί να το παίξει άντρας, έχοντας ως εικονική γυναίκα τη Δήμητρα, όλα για τα αυτιά της θείας του που έχει έρθει να την φιλοξενήσει για λίγες μέρες.... (και η οποία θεία ούτε να διανοηθεί δε θέλει πως το καμάρι της είναι αδερφή).

Αβυσσαλέο σεξάκι λοιπόν!






# 14: MANOWAR!!!


Μια στιγμή όλο ατσάλι και ιδρώτα! Το περίφημο επεισόδιο της κατάληψης, το πιο ροκ επεισόδιο των Απαράδεκτων, και φυσικά η κάτω σκηνή σκορπάει ρίγη συγκίνησης στους απανταχού τρου μέταλ φανς.... Να βλέπαμε και τη Ρένια με γούνινο σωβρακάκι δε θα ταν άσχημο.







# 13: Μάλλον Βελουτέλα ήταν


Απο το ίδιο επεισόδιο, η περίφημη σκηνή του γιαουρτώματος του Σπύρου! (ΥΓ: έτρωγα φανατικά Βελουτέλα μικρός, μέχρι που το απέσυραν - έτσι εξηγούνται πολλά πράγματα).






# 12: Τον Γιακούμπ, Φέρτε μου τον Γιακούμπ


Ο υποχόνδριος Γιάννης. Ερμηνεία για όσκαρ τουλάχιστον!






# 11: Οορουάιτ, σίου μίου ρέου, χιαβ του γκόου νάου, μπαι!


H Δήμητρα το παίζει αμερικάνα για να εντυπωσιάσει και κερδίσει μια δουλειά απο έναν μεγαλοεπιχειρηματία. Μεγάλες στιγμές.






# 10: Σι Χες Μένι


Αν και μιλάει άπταιστα τα αμερικάνικα, είπε η Δήμητρα να εξασκήσει λίγο και τα αγγλικά της. Μαθήματα αγγλικών απο τη Δήμητρα λοιπόν!






Τελικά τα εντατικά μαθήματα έπιασαν τόπο? Το κάτω πρόσθετο βίντεο απαντάει στο ερώτημα.






# 9: Εκδρομή στην Πεντέλη


Το επεισόδιο αυτό είναι απο τα κορυφαία της σειράς, σχεδόν οποιαδήποτε στιγμή του και αν απομονώσω το ίδιο κάνει. Η κάτω σκηνή είναι υπόδειγμα του πόσες ατάκες και αστεία μπορούν να χωρέσουν σε ένα τόσο μικρό βίντεο.







# 8: Είσαι ένα Κουνούπι


Στη θεατρική σχολή. Ο Γιάννης είναι ο δάσκαλος και εδώ μαθητής είναι ο Χαλακατεβάκης. Δείτε λοιπόν και αν είστε επίδοξοι ηθοποιοί, ίσως πάρετε οι ίδιοι κάποιο μάθημα.






# 7: Ω Ρωμαίο Ρωμαίο (γιατί να σαι εσύ ειδικά ο Ρωμαίος?)


Μένουμε στη θεατρική σχολή. Πραγματικά δε θα μπορούσε να είχε υπάρξει καλύτερος ηθοποιός για να αποδώσει τον Ρωμαίο...






# 5: Βλέπω μια Γαιδούρα


Πίσω στο πρώτο επεισόδιο των Απαράδεκτων! Η Δήμητρα προσπαθεί να ανακτήσει την φόρμα και την αυτοσυγκέντρωση της με τη βοήθεια του Γιάννη....







# 4: Ο Μπίρλας και ο Κόρκος


Οι Απαράδεκτοι παρέα με τον κουλτουριάρη φίλο τους στο θέατρο, σε μια παράσταση για "εκλεκτά μόνο πνεύματα".






# 3: Ok Yes


Υπήρχε μια εποχή που η Ελλάδα και η eurovision είχαν μια μάλλον κακομοίρικη σχέση. Αν εξαιρέσεις εκείνη την τρίτη θέση με τα Μαθήματα Σολφέζ, όλα τα υπόλοιπα ήταν ένα σερί απο αποτυχίες. Ακόμα και η (ομολογουμένως τραγουδάρα) Άνοιξη με τη Σοφία Βόσσου.

Μέχρι που οι Απαράδεκτοι αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Το Ok Yes του Γιάννη μπορεί να μην κέρδισε στη eurovision, έμεινε ωστόσο διαχρονικό όσο λίγα αληθινά τραγούδια που συμμετείχαν εκεί.

Γιατί σε τελική ανάλυση ή το χεις ή δε το χεις ρε αδερφέ.






Να το και στην αλα-Μίκης Θεοδωράκης εκδοχή του!






# 3: Περνάει απέξω μια Γκαμήλα


Ο Γιάννης προσποιείται οτι έχει φύγει μετανάστης στην Αίγυπτο, για να δώσει ένα μάθημα στον αχάριστο ως τότε συγκάτοικο του Βλάσση. Στην πραγματικότητα μένει στο διπλανό διαμέρισμα με τον Σπύρο και τη Δήμητρα.

Το κάτω βίντεο απαντάει στο αιώνιο ερώτημα αν υπάρχουν περίπτερα στο Νείλο.







# 2: Η Παπαρήγα η Καλή



Ε, εδώ μιλάμε για μια ατάκα που έγινε σλόγκαν. Η διαβόητη προσπάθεια του Σπύρου να νοικιάσει μια τσόντα απο το βιντεοκλάμπ, με το κωδικό όνομα "η παπαρήγα η καλή". Δυστυχώς προκύπτουν κάποιες παρανοήσεις στην πορεία.






Επανάσταση και σεξ, όλα σε ένα πακέτο, τι άλλο θα θέλατε!






Και πάμε στην κορυφαία κατ' έμέ στιγμή της σειράς....... Ταρατατζούυυυμμμμμ


# 1: 9μιση Βδομάδες!


Εδώ είμαστε. Ό,τι αντιπροσωπεύουν οι Απαράδεκτοι συμπυκνώνεται άνετα σε αυτό το βιντεάκι. Η Δήμητρα προσπαθώντας να κερδίσει τον Σπύρο αποφασίζει να μιμηθεί την Κιμ Μπάσιντζερ, με τον τρόπο που είχε πλανέψει η ίδια τον Μίκι Ρουρκ στις 9μισι Βδομάδες...

Δε χρειάζεται να πω περισσότερα. Ζήτω οι Απαράδεκτοι, να ζήσει το κίνημα, και του χρόνου!







~

6 Ιανουαρίου 2011

Νυχτοπερπατήματα

~




Λίγα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με την ομορφιά μιας χαλαρής νυχτερινής βόλτας.

Όταν περπατάς μόνος σου τις ύστερες εκείνες ώρες, όταν ο ήλιος έχει πέσει για τα καλά, εκεί που ο κόσμος δε γυρίζει πολύ, σε μέρη ήρεμα και σκοτεινά, οι αισθήσεις σου προσλαμβάνουν με πολύ διαφορετικό τρόπο τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος. Η σκέψη και η αίσθηση οξύνονται, το βήμα γίνεται λιγότερο ταχύ, ο προσανατολισμός παύει να υφίσταται. Δε σε ενδιαφέρει να φτάσεις στο σημείο Χ την ώρα Ψ. Σε νοιάζει μόνο να περπατήσεις, να κάνεις τη βόλτα σου, να δεις γύρω σου, να νιώσεις, να σκεφτείς. Ο δρόμος αποκτά την αληθινή σημασία του: εκείνη στην οποία σημασία έχει μόνο η πορεία, όχι η κατάληξη.

Η πρώτη μου έξοδος απο το σπίτι για τον νέο χρόνο ήταν μια τέτοια νυχτερινή, μοναχική βόλτα.

Είχε κρύο, τόσο ώστε να αποτρέπει τον κόσμο απο το να κυκλοφορεί άσκοπα στους δρόμους τέτοιες ώρες, έστω για να βγάλει για τη βραδινή βόλτα τον σκύλο του - τόσο όσο χρειάζεται για να περπατήσεις με την ησυχία σου, σε σκοτεινούς δρόμους και δασάκια, νιώθοντας πως ο κόσμος όλος σου ανήκει. Η ομίχλη που αναδυόταν ανάμεσα στα δέντρα έκανε ακόμα πιο ιδιαίτερη την ατμόσφαιρα, δίνοντας έναν μυστηριακό τόνο στο τοπίο. Ομίχλη, κρύο, όχι βροχή όμως ή αέρας. Η τέλεια ατμόσφαιρα για περπάτημα.





Περπατούσα μόνος, δεν ένιωθα μόνος ωστόσο. Ο κόσμος όλος σα να σου μιλάει, τις ώρες εκείνες, τις ώρες που δεν εντάσσονται στην παραγωγική καθημερινή διαδικασία, στο ατελείωτο πάρε δώσε των επαφών, των σκοπιμοτήτων, των συνδιαλλαγών και του παιχνιδιού των ρόλων. Σα να ξεφεύγεις απο τη συμβατικότητα του χρόνου, που θέλει κάθε μέρα στη ζωή μας να ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, όλοι μαζί, σαν καλοκουρδισμένα αυτόματα.

Ίσως αυτά που λέω να είναι μια ψευδαίσθηση, μια οπτασία της ομίχλης. Μερικές φορές όμως αυτές οι οπτασίες έχουν τη δική τους, κρυφή αλήθεια. Και αν αυτά που γράφω ακούγονται ακατανόητα, απλά δεν έχει τύχει να κάνεις και συ τη βόλτα αυτή για την οποία κάνω λόγο. Δεν είναι εξάλλου όλες οι βόλτες το ίδιο πετυχημένες, ούτε εκείνος που νυχτοπερπατεί τη βιώνει με τον ίδιο τρόπο. Η αίσθηση χαλάει όταν βρίσκεσαι σε μέρος με κόσμο, δεν είναι το ίδιο.

Όπως και να χει, χάρηκα τη βόλτα μου εκείνη, το κυριακάτικο εκείνο βράδυ στις 2 του Γενάρη.



Πως τα καταφέρναμε?


Μια που έθεσα κάπως πάνω το θέμα του χρόνου, το ακανθώδες αυτό ζήτημα, θα ήθελα εδώ να σταθώ σε έναν προβληματισμό μου, να τον μοιραστώ μαζί σας.

Όταν πηγαίναμε σχολείο, εκεί στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, θυμάστε τι πρόγραμμα είχαμε οι περισσότεροι απο μας? Ξύπνημα 7 (ή και νωρίτερα) το πρωί. Μάθημα που ξεκινούσε κατά τις 8.30. Σπίτι γυρνούσαμε κατά τις 2.30 ή και αργότερα. Και απόγευμα, σε καθημερινή βάση, είχαμε φροντιστήριο. Ξένη γλώσσα κάποιες μέρες, φροντιστήριο για δέσμες (οι παλαιότεροι)/κατεύθυνση (οι νεότεροι), ιδιαίτερα ίσως κάποιοι, κάθε μέρα είχαμε γεμάτο πρόγραμμα πάντως. Και σα να μην έφταναν αυτά, έπρεπε και να προετοιμάσουμε τα μαθήματα της επόμενης μέρας και του φροντιστηρίου!




(cartoon by randy glasbergen)



Ναι. Αυτή η κατάσταση λίγο πολύ κρατούσε σε όλη την εφηβεία μας. Και ρωτάω εδώ, ο αφελής κούνελος. ΠΩΣ ΣΚΑΤΑ ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΑΥΤΟ??? Το αστείο είναι οτι μέσα σ' όλα, βρίσκαμε και κάποιο ελεύθερο χρόνο!

Μετά γίναμε φοιτητές, πιάσαμε δουλειές κλπ, τα κλασικά. Και αν μας επέβαλε κανείς τέτοιους ρυθμούς, σαν εκείνους που είχαμε τότε, θα τρελαινόμασταν σίγουρα. Πραγματικά απορώ. Είναι βιολογική η εξήγηση, έχει να κάνει με σωματικές αντοχές? Είναι ψυχολογικό το θέμα? Σχετίζεται μήπως με τις κυρίαρχες κοινωνικές συνήθειες, του τύπου: αφού αυτό κάνουν όλοι, αυτό πρέπει να κάνω και γω αναγκαστικά και δε μου μένουν περιθώρια να το αμφισβητήσω, είμαι ενταγμένος μέσα του όπως όλοι.

Στην παρούσα φάση με ενδιαφέρει το ερώτημα, όχι η απάντηση, επομένως το αφήνω εδώ.


Αποχαιρετισμός... (Μέρος Ι)


Έστεκες κει πέρα και γω σε θαύμαζα, χαιρόμουν να σε βλέπω, να αισθάνομαι την παρουσία σου κοντά μου... Υπήρξες μια αχτίδα φωτός μες στην κατασκότεινη τη νύχτα, μια πηγή ζεστασιάς στον κρύο τον καιρό.

Αστροφώτιστη πηγή χαράς, δε θα λησμονήσω τα βράδια που πέρασα κοντά σου, που ένιωθα να ταξιδεύω πλάι σου. Ήμασταν μαζί και τώρα πρέπει να τραβήξει ο καθένας τον δικό του δρόμο... μέχρι να ανταμώσουμε ξανά

(συνεχίζεται πιο κάτω)


Anneke & Danny Cavanagh: Μια ακουστική βραδιά στο An Club









Ναι λοιπόν, η πρώτη συναυλία για το 2011 είναι γεγονός! Το ντουέτο της Anneke Van Giersbergen και του Danny Cavanagh μας μάγεψε με την ερμηνεία του στο ακουστικό λάιβ και..

Χμ, όχι, δεν ξεκίνησα σωστά. Να το διατυπώσω λίγο καλύτερα. Η ΘΕΑ (να μη πω και ημίθεα) Ανεκε, η μαγευτική αυτή παρουσία που σίγουρα ξεπήδησε απο κάποιο βιβλίο με ξωτικά, το ερωτεύσιμο τούτο θεσπέσιο πλάσμα με τη μοναδική φωνή, η κορυφαία ίσως αοιδός που ξεπήδησε απο τα ταξιδιάρικα ηχοτρόπια του ατμοσφαιρικού metal ήχου, και ο γνωστός και αγαπημένος μας Ντάνυ απο τους Anathema (τι, δεν έχει ξωτικά και αοιδούς εδώ?) μας χάρισαν μια πραγματικά πολύ όμορφη βραδιά χθες!





Μη με παρεξηγείτε παιδιά, αλλά πρώτη φορά είδα live την Anneke χθες. Τόσα χρόνια με τους Gathering, και δε την είχα δει ούτε μια φορά. Καλλιό αργά παρά ποτέ πάντως, το χθεσινό άξιζε και με το παραπάνω. Έκαναν ένα καταπληκτικό ντουέτο με τον Ντάνυ και αναρωτήθηκα τι θα γινόταν αν γινόταν καμιά συνεργασία μεταξύ τους για τους Anathema... Μάλλον θα έπαυαν βασικά να υφίστανται οι (ούτως ή άλλως ξεπεσμένοι τα τελευταία χρόνια δυστυχώς) Anathema και θα προέκυπτε κάτι καινούργιο, ίσως ανανεωτικό και για τις δύο πλευρές.

Ακούσαμε τραγούδια απο Anathema, Gathering, προσωπικά της Ανεκε και διασκευές χθες, ανάμεσα στις οποίες διασκευές σε Floyd (φυσικά, και μάλιστα το High Hopes που δεν το έχουμε συνηθίσει) και σε Massive Attack. * Ξεχώρισε η εκτέλεση του Lovelorn Rhapsody με την Anneke να κάνει τα brutal φωνητικά και τον Danny να εμφανίζεται ειδικά γι'αυτό το τραγούδι, όχι μόνο με τη μαντίλα στο κεφάλι (που βλέπετε και στις φωτό) αλλά και βαμμένος με corpse paint. Τρελή μορφή λέμε. Έπεσε ατελείωτο headbanging, έγινε και pit.

(αστειεύομαιιιι απο το αστέρι και μετά, προφανώς! τα brutal φωνητικά η αλήθεια είναι πως τα έκανε ο Ντάνυ, όχι η Ανέκε.)





Cheers στον τύπο που ζήτησε το Sleepless σε κάποια φάση, προφανώς αστειευόμενος! Και να αναφέρω επίσης οτι ζητήθηκε σε κάποια φάση και το Wasted Years (το γνωστό, ναι), και ο κόσμος γέλασε. Κι όμως, το είχαν διασκευάσει τα αδέρφια Cavanagh στην πρώτη τους ακουστική συναυλία πάλι στο An, κάπου 8-9 χρόνια πριν! Ήμουν και τότε εκεί.

Παρουσιάζω εδώ και στη συνέχεια της ανάρτησης τρία βιντεάκια που τράβηξα, τα οποία ομολογουμένως μου βγήκαν πολύ καλά. Α ρε Ανεκε, ζημιά μας έκανες. Είχαν δίκιο οι φίλοι μου που έσταζαν μέλι στο όνομα της παλιότερα, τώρα που σε είδα και γω μπορώ να τους καταλάβω.






Ελληνικές Συνήθειες: Είμαι Μάγκας και το Τσιγάρο μου Θα Κάνω


Όχι ρε παιδιά, τι είναι αυτά που λέτε. Ειρωνικός ο τίτλος? Μα με έχετε εμένα για τέτοιο κουνέλι?

Τέλος πάντων. Ας πούμε οτι πέσατε μέσα αυτή τη φορά. Ναι λοιπόν, ήρθε η ώρα της κοινωνικής blog-ο-καταγγελίας, ξέρετε, απο κείνες που μπορούν και αλλάζουν τον κόσμο! Και το θέμα αυτής: συναυλίες και κάπνισμα. Οι καπνιστές μουσικόφιλοι αναγνώστες ίσως να μην ευχαριστηθείτε με αυτά που ακολουθούν.

Χθες κόντεψα για άλλη μια φορά να πνιγώ με τους καπνούς απο τα τσιγάρα, ενώ το λάιβ εξελισόταν κανονικά. Είχε γίνει στην αρχή μια παράκληση να "μην καπνίζει στις μπροστινές σειρές" ο κόσμος (επειδή ο Ντάνυ υπέφερε απο τους καπνούς) και λίγο πολύ τα παιδιά στο λάιβ χθες το τήρησαν αυτό.






Στις μπροστινές σειρές όμως. Πίσω, χέστηκαν φυσικά. Κάπου εκεί ήμουν χωμένος και γω και σε κάποια φάση γύρισα ενοχλημένος πίσω μου, περισσότερο για να διαπιστώσω αν είμαι εγώ αυτός που έχει το πρόβλημα και ενοχλείται με τον παραμικρό καπνό απο ένα τσιγαράκι, ή όχι. Και τι βλέπω, δεν ήταν ένας, αλλά τρεις που κάπνιζαν, ο ένας δίπλα στον άλλον, πίσω μου ακριβώς. Και φυσικά ήμασταν όλοι κολλημένοι και ο καπνός τους ερχόταν πάνω μου. Και - φυσικααααα - εκείνοι στ' αρχίδια τους αν τυχόν ενοχλείται ο άλλος δίπλα τους. Πρέπει να τους το υποδεικνύεις κάθε φορά.




(cartoon by randy glasbergen)


Δεν το έκανα. Σέβομαι τις επιλογές του καθένα και μου τη σπάνε οι πωρωμένοι εκείνοι "αντι-καπνιστές" με όλες τους τις εκστρατείες και τα κυνήγια μαγισσών. Ωστόσο οι μάγκες εκείνοι καπνιστές δε φαίνεται να σέβονται εμάς που μπορεί να μην αντέχουμε τον καπνό τους πάνω στα μούτρα μας, τα ρούχα μας, τα μαλλιά μας. Είναι κλειστός ο χώρος γαμώτο, δεν αερίζεται, είναι μια γαμημένη σφηκοφωλιά, ο άλλος δε μπορεί να αποφύγει τον καπνό σου με το να πάει πιο πέρα ας πούμε. Γιατί είσαι τόσο μαλάκας?

Και αυτό με μεταφέρει σ'ένα άλλο όμορφο λάιβ που ήμουν, δυο μήνες πριν, στους Einsturzende Neubauten. Δε θα ξεχάσω την παρέα εκείνη απο τις γκόμενες, τριαντατόσο τις έκοβα, φανερά με "ψαγμένο" και "φεύγα" ύφος, κουλτουροκατάσταση και έτσι, "εμείς ακούμε Neubauten και Nick Cave και πάμε σε εναλλακτικά σινεμά", τέτοιο στυλ, το πιάσατε. Και δώστου πουφ πουφ ο καπνός και παφ πέφτει όλος πάνω μου, μια που ο άμοιρος ήμουν κυριολεκτικά περικυκλωμένος απο δαύτες - βρίσκονταν μπροστά και πίσω μου. Α, ήταν και ένα αγόρι στην παρέα, ίδιο, γλαρωμένο ύφος και τούτος. Και να έχουν εκείνο το ύφος οι γκόμενες, "τώρα ατενίζω τον αέρα ενώ ακούω τη μουσική, νιώθω τώρα, μη μου μιλάτε". Και γω ένιωθα βέβαια. Ένιωθα τα πνευμόνια μου να πήζουν απο την καπνίλα τους και τα μάτια μου να δακρύζουν.

Σε κάποια φάση αγριοκοίταξα πολύ έντονα μια απο αυτές, και το τσιγάρο της μαζί. Ίσως κατάλαβε προς τι το βλέμμα, γιατί δε θυμάμαι να κάπνισε άλλο μετά. Γαμώτο, της χάλασα το αγνάντεμα στο Άπειρο. Σόρρυ κοπελιά. Αλήθεια, καταλαβαίνω πως ανάβετε το τσιγαράκι σας και νιώθετε οπως εκείνα τα βράδια στο μπαλκόνι του σπιτιού σας, τα βράδια που γεννούν ταξιδιάρικη διάθεση, εκείνα που ακούς μουσικούλα και αναπολείς και ένα τσιγαράκι συνιστά την τέλεια συνοδεία. Καταλαβαίνω πως θέλεις να επαναλάβεις την διάθεση αυτή και στο live.

Αλλά λυπάμαι, δε θα σε στηρίξω σε αυτό. Αντίθετα, θα σου την πω. Μέσω του blog, προς το παρόν... δε θα αργήσει η στιγμή που θα την πω και κανονικά στον άλλο/η όμως. Γιατί το live σε κλειστό χώρο παιδιά, που ήμαστε και δίπλα ο ένας στον άλλο όμως, δεν είναι βραδιά στο μπαλκόνι, ούτε βόλτα μες στη νύχτα. Υπάρχουμε κι άλλοι και δε γουστάρουμε να μας γαμάτε τη δική μας απόλαυση σε τελική ανάλυση.






Αποχαιρετισμός... (Μέρος ΙΙ)


Θα μου λείψεις... Ξέρω πως θα περάσει καιρός μέχρι να σε αντικρίσω πάλι, μέχρι να σε αγγίξω ξανά, μέχρι να νιώσω το ίδιο που ένιωσα για λίγο μόνο.

Φώτιζες με τόσα χρώματα τη νύχτα μου, πόσο μου άρεσε να αφήνομαι στην αγκαλιά του ύπνου με σένα κοντά μου, έστω για λίγο, να παρασέρνομαι σε μουσικά ταξίδια και συ να βρίσκεσαι εκεί, κοντά μου, εξανεμίζοντας τη μοναξιά μου.

Δε θα λησμονήσω την αίσθηση σου, τα χρώματα που ανέδυες, την μοναδική σου παρουσία. Πόσο πιο άδειο φαντάζει ένα σπίτι χωρίς εσένα μέσα του. Πως μπορώ να πέφτω για ύπνο ξέροντας πως εσύ έχεις πια πάρει δρόμους άλλους?

Όλοι σε χάνουν σε καιρούς όπως αυτός... (ε?)

Είχε τόση πλάκα όταν έπαιζε η γάτα μου μαζί σου, όταν χωνόταν απο κάτω σου, εξαφανιζόταν βαθειά μέσα σου, και ξεπηδούσε ξαφνικά, παίζοντας μαζί σου, και γω παρατηρούσα και γελούσα. (εεε???)

Σε τόσα μεγέθη και σε σχήματα υπάρχεις (πως?), η ουσία σου όμως πάντα είναι η ίδια, σε όλες τις εποχές και όλους τους τόπους. Μια απο τις πολλές μεταμορφώσεις σου ήταν εκείνη που συντρόφεψε και μένα, όπως το κάνει καιρό τώρα, έρχεται για λίγο και φεύγει πάλι. (ορίστε???)

Σε αποχαιρετώ λοιπόν, μέχρι να σε δω ξανά, έναν χρόνο μετά:


.
.
.
.
.
.


ΕΧΕ ΓΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ!!!!!!! ΘΑ ΜΟΥ ΛΕΙΨΕΙΣ!!!!!!!!!!!!


(:P χαχαχαχα, ααααααχ, πόσο μου αρέσουν αυτά που γράφω)





(άντε, και του χρόνου!)




Γιατί οι Γάτες είναι Αγαπημένα Ζώα


Φαντάζομαι οι περισσότεροι απο σας το ξέρετε αυτό το βίντεο, εγώ ωστόσο πρόσφατα το πήρα πρέφα και πολύ μου άρεσε. Οι γάτες που "συνομιλούν" λοιπόν, απο το Ράδιο Αρβύλα.






Αυτά λοιπόν για σήμερα! Κλείνοντας, να επιστρέψω στο χθεσινοβραδινό λάιβ και στην ερμηνεία του A Natural Disaster απο την Anneke και τον Danny, όπως την κατέγραψε η μηχανή του φονικού κουνελιού.

It's been a long, cold winter...





~